عتبات و اماکن مقدسه

پژوهشگر انگلیسی: اسلام واقعی را در کربلا دیدم

یکی از بانوان پژوهشگر انگلیسی که برای شرکت در زیارت اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، گفت: اسلام واقعی را در کربلا دیدم.

 

یکی از بانوان پژوهشگر انگلیسی که برای شرکت در زیارت اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، گفت: اسلام واقعی را در کربلا دیدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، خانم «املی کراث وایت» پژوهشگر انگلیسی که برای شرکت در زیارت اربعین حسینی به کربلا سفر کرده است، از آغاز پژوهش درباره مبانی واقعی اسلام جهت مقابله با اسلام ستیزی در غرب خبر داد.

وی گفت: پژوهش من با بحث درباره اسلام واقعی آغاز می شود چرا که گروه ها و شخصیت های افراطی و تندرو به اسم اسلام در حال ضربه زدن به این دین و تغییر مفاهیم اساسی آن هستند.

این پژوهشگر افزود: هر آنچه که در کربلا دیدم اسلام واقعی است که مبانی عشق، انسانیت، عدالت، مساوات را میان مردم به همراه می آورد.

وی تصریح کرد: برای دومین بار است که به زیارت کربلای معلی می آیم. سال گذشته هنگام بازگشت به انگلیس بحثی درباره اسلام و زیارت اربعین نوشتم که در 17 کشور اروپایی منتشر شد.

املی کراث وایت، اظهار داشت: من همچنین سخنرانی هایی درباره افکار و مبانی اسلام صحیح داشتم که فقط در یک روز بیش از 2500 تن این سخنرانی را در فضای مجازی دنبال کردند.

وی ادامه داد: برخی رسانه ها چنین وانمود می کنند که زنان مسلمان در مظلومیت قرار دارند اما من کاملا عکس این مساله را مشاهده کردم.

این پژوهشگر تأکید کرد که با بسیاری از بانوان مسلمان دیدار داشتم و مشاهده کردم که چگونه در پی علم و تحصیل هستند و با آزادی مطلق و بدون هیچ فشاری سخن می گویند.

وی از این مساله به عنوان نمونه ای از مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان یاد کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا