عتبات و اماکن مقدسه

سجده کشیش گرجستانی بر خاک کربلا/ انسانیت را در اربعین یافتم

یک کشیش سرشناس گرجستانی با حضور در شهر مقدس کربلا بر خاک این شهر سجده نمود.

 

یک کشیش سرشناس گرجستانی با حضور در شهر مقدس کربلا بر خاک این شهر سجده نمود.

کشیش «ماخاز سونگولاشویلی» ( malkhas songulashvili) همراه با زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی شرکت نمود و پس از رسیدن به این شهر مقدس، بر خاک آن سجده کرد.

وی طی سخنانی در باره شرکت در پیاده روی اربعین حسین گفت: عشق به امام حسین علیه السلام و ارزش‌های والای حسینی سبب شد در این پیاده‌روی شرکت کنم.

این کشیش مسیحی ادامه داد: امام حسین علیه السلام برای من نماد صلح، دوستی، همدلی و عدالت است و من همه این مفاهیم را در مسیر پیاده‌روی اربعین یافتم.

ماخاز سونگولاشویلی تصریح کرد: مسلمانانی از همه مذاهب در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، در اینجا دیدم که راهپیمایی اربعین ویژه شیعیان نیست.

این کشیش گرجستانی همچنین تأکید کرد: مسیحیانی که شیفته عدالت، انصاف و کرامت انسانی هستند، در راهپیمایی اربعین حضور دارند و در این راهپیمایی، انسانیت یافتنی است.

ماخاز سونگولاشویلی پیش از این نیز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در منطقه آذری نشین «مارنئولی» گرجستان حضور یافته بود و سینه زنی و نوحه خوانی وی در صفوف اول عزاداران انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی درپی داشت.

 گفتنی است، سالانه همزمان با اربعین حسینی میلیون‌ها تن از عاشقان اهل بیت  علیهم السلام از همه کشورهای جهان برای بزرگداشت این روز خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند.

این مراسم میلیونی به صورت کاملا مردمی انجام می‌شود و طی آن زائران خارجی و یا داخلی در کشور عراق از شهرهای مختلف و اکثرا با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا حرکت می نمایند و در طول مسیر و نیز در شهر مقدس کربلا، از سوی شهروندان عراقی پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا