عتبات و اماکن مقدسه

رئیس کنیسه یهودیان آمریکا: زیارت اربعین بزرگترین تجمع بشری است

رئیس یکی از کنیسه های یهودیان به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شد.

 

رئیس یکی از کنیسه های یهودیان به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسین «جان شاک» رئیس یکی از کنیسه های ایالت اورگن آمریکا، با حضور در حرم مطهر امام حسین علیه السلام گفت: زیارت اربعین از بزرگترین تجمعات بشری در جهان است.

وی افزود: زائران اربعین با وجود فراوانی تعداد و تعدد تابعیت ها و قومیت ها، هرگز از فرقه گرایی و نژاد پرستی حرفی نزدند؛ چراکه مبانی انسانیت آنان را جمع کرده است.

«شاک» ادامه داد: این اولین باری است که من به کربلای معلی می آیم و از حضور در این مراسم و زیارت این امام بزرگوار احساس خوشبختی می کنم.

رئیس کنیسه یهودیان اورگان افزود: هنگامی که در خیابان قدم می زدیم، زائران با اطلاع از این که میدانستند من یک یهودی هستم، برخوردی محبت آمیز با من داشته و به من خوش آمد می گفتند.

وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین بزرگترین تجمع صلح آمیزی است که جهان شاهد آن است، ابراز امیدواری کرد که رسانه های غربی از جمله  رسانه های آمریکایی این زیارت را تحت پوشش خبری قرار داده و چهره حقیقی این اتفاق جهانی را بازتاب دهند.

شاک تاکید کرد: اینکه میلیون ها انسان در این روز ها در کربلا جمع می شوند، مایه امیدواری کسانی است که برای حقیقت و عدالت تلاش می کنند و در برابر ظلم و استبداد می ایستند.

وی تصریح کرد: زیبا ترین چیزی که در این زیارت عظیم دیدم این بود که زائران در حرم امام حسین علیه السلام تنها برای خودشان دعا نمی کنند، بلکه برای تمامی جهانیان دعا می کنند که این نشانگر کرامت و انسانیت حقیقی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا