عتبات و اماکن مقدسه

اعلام مکان برگزاری مراسم نمادین سوزاندن خیمه ها در کربلا در روز عاشورا

بخش هیات ها و شعائر حسینی آستان مقدس حسینی و عباسی مکان برپایی مراسم تعزیه خوانی عاشورا و سوزاندن  خیمه ها در کربلای معلی را اعلام کرد.

 

بخش هیات ها و شعائر حسینی آستان مقدس حسینی و عباسی مکان برپایی مراسم تعزیه خوانی عاشورا و سوزاندن  خیمه ها در کربلای معلی را اعلام کرد.

این مراسم پیشتر در  مقابل خیمه گاه حسینی  برگزار می شد، اما اقدامات جاری در رابطه با پروژه صحن عقیله بنی هاشم علیها السلام مانع از برگزاری مراسم در مکان سابق گشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان حسین، «مازن الوزني» معاون رئیس این بخش گفت: دو آستان مقدس حسینی و عباسی مکانی را به مراسم آتش زدن خیمه ها در بخش غربی بارگاه امام حسین علیه السلام در نزدیکی«پارکینگ الاحياء» در شهر مقدس کربلا اختصاص داده اند.

وی افزود: این مراسم بعد از اذان ظهر دهم ماه محرم با هدف یادآوری جنایت وحشتناکی برپا می شود که بنی امیه در سال 61 هجری قمری، با سوزاندن خیمه های آل الله علیهم السلام و اصحاب باوفای سید الشهدا علیه السلام، پس از به شهادت رساندن ایشان مرتکب شدند.

شهر مقدس کربلا از نخستین روزهای ماه محرم صحنه حضور گسترده هیاتهای عزاداری و موکب های خدمت رسانی با هدف برپایی شعائر حسینی و پذیرایی از زائران و عزاداران امام حسین علیه السلام در این روزهاست.

شایان ذکر است، شهر مقدس کربلا و عاشورائیانی که خود را به این شهر رسانده و هر ساعت بر تعدادشان افزوده می شود، خود را برای برگزاری مراسم قمه زنی در روز عاشورا آماده می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا