عتبات و اماکن مقدسه

تکریم موکب های احیا کننده شعائر حسینی از سوی دو آستان مقدس حسینی و عباسی در شهر مقدس کربلا

به مناسبت یازدهمین سال تاسیس بخش شعائر و مواکب حسینی وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی، مراسمی جهت تکریم مواکب احیا کننده شعائر حسینی در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

به مناسبت یازدهمین سال تاسیس بخش شعائر و مواکب حسینی وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی، مراسمی جهت تکریم مواکب احیا کننده شعائر حسینی در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

حاج ریاض نعمه السلمان مدیر بخش شعائر و مواکب حسینی در عراق و جهان در گفتگو با خبرگزاری شیعه ویوز گفت: به همت کادر فنی و اداری بخش شعائر و مواکب حسینی، 160 شعبه در گوشه و کنار کشور عراق ایجاد کردیم و مسئولان آنها را طی انتخاباتی مستقیم و طبق نظام داخلی این بخش برای شعب تعیین نمودیم. 

وی افزود: این شعب در کار خود موفق به کاهش سختی و تسهیل در امور مالی، خدماتی و اداری مواکب حسینی شدیم به این شکل که تنها کافی است آنها برای انجام امور مربوطه به شعبه شهر خود مراجعه نمایند. 

السلمان در گفتگوی خود با اشاره به تعداد مواکب خارجی و عراقی ثبت شده در این بخش که 29 هزار موکب و هیئت حسینی می باشند، ادامه داد: ما طی بخشنامه هایی به مسئولان شعب مستقر در شهرهای مختلف عراق تاکید نموده ایم که همه امور این شعب باید در چارچوب عشق حسینی دنبال شوند و از هرگونه باند بازی حزبی و سیاسی بدور بوده و باید فرمایشات مراجع تقلید شیعه را نصب العین خود قرار دهند. 

او در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که به هر گونه ای به امام حسین علیه السلام خدمت نمودند تصریح کرد: از مسئولان و متولیان دو آستان مقدس حسینی و عباسی به جهت حمایت های همیشگی از فعالیت های بخش شعائر و مواکب حسینی و رساندن رسالت پیام امام حسین علیه السلام به سرتاسر جهان تشکر و قدردانی می کنم؛ رسالتی که ابعاد و اهداف واقعی حضرت سید الشهدا علیه السلام را به بهترین شکل تبیین می کند.

شایان ذکر است در این مراسم از همه مواکب و هیئات حسینی عراقی و غیز عراقی که در امر شعائر مقدس حسینی به اشکال گوناگون و در زمان های مختلف خصوصا در دهه محرم و روز عاشورا و ایام  زیارتی میلیونی اربعین حسینی فعالیت هایی داشتند، تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا