عتبات و اماکن مقدسه

ارتباط مجازی میان خانه و مدرسه با اپلیکیشن السراج آستان مقدس عباسی

مرکز فناوری اطلاعات و توسعه مهارتهای «الکفیل» وابسته به آستان مقدس عباسی از آغاز به کار اپلیکیشن مدرسه مجازی «السراج» خبر داد.

 

مرکز فناوری اطلاعات و توسعه مهارتهای «الکفیل» وابسته به آستان مقدس عباسی از آغاز به کار اپلیکیشن مدرسه مجازی «السراج» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، این اپلیکیشن در راستای عرضه و تولید برنامه های محیط مجازی توسط مرکز الکفیل وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی راه اندازی شده است.

اپلیکیشن «السراج» یک پل ارتباطی مجازی مابین محیط خانه و مدرسه بوده و به منظور ارتباط و تماس بین مسئولان مدرسه و اولیای دانش آموزان تولید شده و هدف آن صرفه جویی در زمان و هزینه های مدرسه و پیشرفت دانش آموزان می باشد. 

در همین خصوص، سامر فلاح حسن الصافی، مسئول این مرکز  در اینباره گفت: آستان مقدس عباسی تاکنون گام های گسترده و مستمری را در زمینه فناوری های دیجیتالی برداشته است و این برنامه یکی از چندین برنامه تولید شده توسط این مرکز می باشد. شایان ذکر است این برنامه کاملا توسط نیروهای جوان عراقی برنامه نویسی و تولید شده است.

وی افزود: تولید این برنامه، نقطه عطفی در زمینه فناوری در سیستم آموزش و پرورش کشور بوده که در طراحی آن از تجربیات مدارس، معلمان و صاحبان نظر استفاده شده است. 

این اپلیکیشن در مرحله اولیه در چندین مدرسه مورد آزمایش قرار گرفته و با استقبال خوبی از جانب والدین و مسئولان مدارس روبرو شده است و همچنین این برنامه به صورت رسمی در نمایشگاه جیتکس معرفی و رونمایی شده است.

ایشان به منظور از بین بردن موانع ارتباط میان خانه و مدرسه، از تمامی مدارس کلیه مقاطع درخواست نمود از این برنامه استفاده نموده و از اثرات مثبت آن در افزایش سطح علمی و پیشرفت دانش آموزان بهره مند گردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا