عتبات و اماکن مقدسه

انجام مراحل پایانی طرح توسعه مقام صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ساختمان جدید مقام صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای استفاده زائران و مجاوران حسینی آماده می شود.

 

ساختمان جدید مقام صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای استفاده زائران و مجاوران حسینی آماده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاعه رسانی آستان مقدس عباسی، مسئول بخش پروژه های مهندسی این آستان ضمن اعلام این خبر، گفت:

کادر فنی ـ مهندسی آستان مقدس عباسی، بسیاری از مراحل این پروژه را به پایان رسانیده اند که از آن جمله می توان به نظارت و پیگیری مستقیم توسط این بخش و رفع موانع اداری و فنی این پروژه اشاره کرد.

مهندس ضياء مجيد الصائغ، افزود: همچنین شرکت ارض القدس وابسته به آستان مقدس عباسی، که اجرا کننده این طرح است؛ از هیچ تلاشی برای اجرای این پروژه به طوری که لایق این مکان مقدس باشد، دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام کار سازه های بتُنى که ویژه فضای اضافه شده به ساختمان اصلی مقام است، عملیات ساخت دیوارهای داخلی، کاشیکاری ها تذهیب های خارجی، سنگفرش، برقکاری و تاسیس سیستمهای صوتی آغاز گردید.

این طرح، توسعه سالن ویژه عبادت بانوان به مساحت 490 مربع، سالن ویژه آقایان به مساحت 310 مربع و سالن ویژه خادمان مقام مقدس به مساحت 150 متر مربع را شامل می گردد.

به گفته الصائغ، همچنین در طرح توسعه و بازسازی، افزایش ارتفاع نمای ورودی این مقام مقدس جهت نصب ساعتی مشابه به ساعت درب قبله حرم حضرت عباس علیه السلام در نظر گرفته شده و اکنون سازه آهنی جهت نصب ساعت نیز کار گذاشته شده است.

گفتنی است، مقام صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در حاشیه نهری معروف به نهر الحسین علیه السلام در انتهای خیابان سدره قرار داشته و از عبادتگاه های معروف کربلای معلی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا