عتبات و اماکن مقدسه

برگزاری ختم قرآن کریم در حرم مطهر حضرت زینب علیها سلام در سوریه

مراسم ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در حرم حضرت زینب سلام الله علیها در حال برگزاری است.

 

مراسم ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در حرم حضرت زینب سلام الله علیها در حال برگزاری است.

به گزارش شیعه ویوز، دار القرآن کریم وابسته به آستان مقدس حسینی با همکاری آستان مقدس زینبی، مراسم جزء خوانی ویژه ماه رمضان عظیم در شبستان حرم حضرت زینب کبری علیها سلام برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، این مراسم قرآنی با استقبال زائران این حرم مطهر از سنین مختلف روبرو شده است. 

«استاد مهند» مسئول برگزاری طرح ختم قرآن در حرم زینبی گفت: جلسه ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب علیها سلام در دمشق، بخشی از سلسله طرح های قرآنی است که آستان مقدس حسینی در مراقد اهل بیت علیهم السلام در کشورهای مختلف برگزار می کند. 

وی افزود: آستان مقدس حسینی ضمن برگزاری محفل جزءخوانی، سه نفر از شرکت کنندگان در این محفل نورانی را برای زیارت عتبات عالیات به قید قرعه به کشور عراق اعزام خواهد کرد.

همچنین مسئول اداره حرم مطهر زینبی گفت: برگزاری این گونه مراسم ها علاوه بر بهره معنوی که زائران از آن می برند، زمینه را برای همکاری های بیشتر و بهتر بین آستان های مقدس اهل بیت علیهم السلام در کشورهای مختلف ایجاد می کند.

گفتنی است این محفل قرآنی از ابتدای ماه رمضان عظیم آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت و در آن روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان بین المللی کشور سوریه و عراق تلاوت می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا