عتبات و اماکن مقدسه

کشیش مسیحی: عتبات عاليات، بهترين مكان براى ايجاد فضاى گفتگو بین ادیان

یک كشيش فرانسوى عتبات عاليات عراق را بهترين مكان براى ايجاد فضاى گفتگو بین ادیان دانست. 

 

یک كشيش فرانسوى عتبات عاليات عراق را بهترين مكان براى ايجاد فضاى گفتگو بین ادیان دانست. 

کشیش میشل دیبوست از کشور فرانسه به زیارت امیرالمومنین علیه السلام مشرف شد و از فضای حرم مطهر و بخشهای تاریخی عمارت حرم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، وی طی سخنانی گفت: من یک کشیش کاتولیک در نزدیکی شهر پاریس هستم و طی چندین سال در مرکز گفتگوی ادیان بیشوپ در پاریس مسئولیت هماهنگی وارتباط بین مسلمانان و مسیحیان فرانسه را بر عهده داشتم.

وی افزود: دیدار و گفتگوی مستمر میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف بسیار ضروری است و به ایجاد روابط دوسویه بین مسلمان و تمامی مسیحیان اعتقاد کامل دارم.

این زائر مسیحی آستان مقدس علوی خاطر نشان کرد: انسانیت یکی از مهمترین مسائل در روند ایجاد ارتباط بین پیروان ادیان مختلف است و از طریق انسانیت و همزیستی مسالمت آمیز است که می توان عقاید و ادیان و عبادات مردمان دیگر را بشناسیم.

کشیش میشل دیبوست در ادامه گفت: شهر مقدس نجف و مرقد حضرت علی علیه السلام یک مرکز مهم جهانی است ودر این مکان می توانیم دریابیم که مردم چگونه با پروردگار خود راز ونیاز می کنند و به عبادت می پردازند.

وی تاکید کرد: عتبات عالیات عراق بهترین مکانی است که می توان در آنجا معنویت را احساس کرد و فضاى گفتگو بین ادیان را در آن شاهد بود. 

ما در اینجا می بینیم که مردم چگونه صادقانه و با ایمان خالص از طریق این شخصیت های مقدس به پروردگار تقرب می جویند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا