عتبات و اماکن مقدسه

ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس در نجف اشرف

ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام به همت آستان مقدس علوی در شهر مقدس نجف برگزار می‌شود.

 

ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام به همت آستان مقدس علوی در شهر مقدس نجف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی؛ ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام با حضور رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، نمایندگان آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های عراق، ایران و سوریه در مهمانسرای امیرالمومنین علیه السلام، در صحن حیدری آستان مقدس علوی برگزار می‌شود.

فائق الشمری، رئیس بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی با اشاره به این که این هم‌اندیشی صبح فردا، (سوم اسفندماه) آغاز خواهد شد، تصریح کرد: نمایندگان آستان‌‌های مقدس و زیارتگاه‌های شریف در قالب کمیته‎های تخصصی، اقدامات، آمادگی‎ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس امسال را که قرار است در شهر کاظمین برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی در ارتباط با اهمیت این نشست، گفت: امروزه آستان‎های مقدس، یک پایگاه فرهنگی و مرکزی برای روشنگری‌های اعتقادی به شمار می‌روند که به صورت گروهی، بر اساس مکتب اهل بیت علیهم السلام و در راستای از بین بردن شکاف‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

یادآوری می‌شود، گردهمایی تولیت‌ آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های شریف جهان اسلام قرار است در سال جاری میلادی در آستان مقدس کاظمین برگزار شود، اما زمان دقیق این نشست هنوز اعلام نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا