عتبات و اماکن مقدسه

رونمایی از درب حرم «سید محمد علیه السلام»

درب جدید حرم «سید محمد علیه السلام»  در شهر مقدس کربلا رونمایی شد.

 

درب جدید حرم «سید محمد علیه السلام»  در شهر مقدس کربلا رونمایی شد.

آستان مقدس عباسی، از درب جدید حرم «محمد بن هادی علیهما السلام» مشهور به «سید محمد علیه السلام» با عنوان «باب الحمد» رونمایی کرد.

به گزارش شیعه ویوز، مراسم رونمایی از این درب جدید با تلاوت آیاتی از قرآن و با حضور گسترده شخصیت‌های دینی، فرهنگی و علمی از داخل و خارج از شهر مقدس کربلا و نمایندگان دیگر آستان‌های مقدس عراق برگزار شد.

«محمد اشیقر»، تولیت آستان مقدس عباسی، در این مراسم طی سخنانی گفت: درب جدید حرم «سید محمد علیه السلام» با شعار «ساختن عراق» و به دست توانمند خادمین آستان عباسی ساخته شد و برگ دیگری از توانمندی عراقی‌ها را به تصویر کشید.

«عباس عبدعلی بلداوی»، متولی حرم «سید محمد علیه السلام» نیز با قدردانی از تلاش‌های آستان مقدس عباسی گفت: درب جدید حرم فرزند «امام هادی علیه السلام» از نظر نوع نگارش آیات قرآن، تزئینات و نوع چوب به کار رفته بی‌نظیر بوده و پیش از این، مشابه آن در اماکن مقدس دیده نشده است.

یادآور می‌شود، حرم مطهر «سید محمدعلیه‌السلام» در شهر بلد، از اماکن مهم زیارتی استان «صلاح الدین» عراق است و پس از سامرا، مهم‌ترین شهر زیارتی در این استان به شمار می‌رود که تیرماه سال گذشته مورد حمله سنی های تندرو قرار گرفت که در پی آن بخش‌هایی از این حرم از جمله درب اصلی ورودی آن تخریب شد.

گفتنی است، این درب جدید به عنوان هدیه‌ای از طرف خادمین آستان مقدس عباسی در کارگاه ضریح‌سازی این آستان ساخته شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا