عتبات و اماکن مقدسه

آستان مقدس علوی در انتظار تولیت جدید

تولیت آستان مقدس علوی از سمت خود برکنار شد.

 

تولیت آستان مقدس علوی از سمت خود برکنار شد.

رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق ضمن برکناری تولیت آستان مقدس علوی از سمت خود، یک کمیته را برای اداره امور این آستان مقدس تا زمان انتخاب جانشین «حجت الاسلام سید نزار هاشم حبل المتین» تشکیل داد.

به گزارش الفرات «سید علاء الموسوی»، رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق، تولیت آستان مقدس علوی را در راستای آنچه «ضرورت و نیازمندی منفعت عمل» خوانده از سمت خود برکنار کرده است.

بر اساس این گزارش، الموسوی در حکم خود که از زمان صدور آن (دیروز دوشنبه)به اجرا درآمده، دستور داده تا زمان انتخاب تولیت جدید آستان مقدس علوی، یک کمیته موقت شش نفره متشکل از «ماجد حسین الخطاب»، «محمد حسن رزوقی»، «فلاح حسن الصراف»، «قیصر صاحب کیکو»، «حبیب ناجی عطیه» و «فاتح محمد علی عباس» برای اداره امور آستان تشکیل شود که به صورت مستقیم با رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق مرتبط باشد و تنها از وی دستور بگیرد.

در حکم رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق همچنین آمده که «خالد هادی شنون»، معاون تولیت آستان مقدس علوی و «عیسی محمد صالح الخرسان»، «مظفر خلیل محبوبه» و «حیدر علی خیون»، اعضای هیئت مدیره این آستان نیز بنا به درخواست خود از سمت های کنونی کنار رفته و به فعالیت در سمت های خود، پیش از عضویت در هیئت مدیره بازگشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا