عتبات و اماکن مقدسه

بازدید نمایندگان آستان مقدس حسینی از کلیساهای قبطی وکلدانی بغداد

گروهی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی از کلیسای قبطیان و کلیسای کلدانی بغداد بازدید کردند.

 

گروهی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی از کلیسای قبطیان و کلیسای کلدانی بغداد بازدید کردند.

پدر «مینا اورشلیمی» رئیس کلیسای قبطی در این دیدار از گروه اعزامی آستان مقدس حسینی تشکر کرده و گفت: این دیدارها مایه خوشحالی ما و گامی برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز به شمار می رود و البته رویه آستان مقدس حسینی همواره این گونه بوده همچنان که «امام حسین علیه السلام» نیز امام تمام بشریت است و فقط مخصوص شیعیان نیست.

وی افزود: ادیان و مذاهب باید با هم ارتباط داشته باشند تا همه به افتخار آشنایی با «امام حسین علیه السلام» و زیارت ایشان نائل شوند.

در این دیدار پدر اورشلیمی دو نشان ویژه کلیسای قبطی و قبطیان عراق را به گروه میهمان هدیه کرد و در پایان گروه کربلایی از بخش های مختلف کلیسای قبطیان بغداد بازدید کردند.

پس از آن نیز از کلیسای کلدانی مارکوریس در بغداد بازدید و با «پدر ریان» رئیس این کلیسا دیدار کردند.

«اسقف ریان» در این دیدار با اشاره به اهمیت این دیدارها میان ادیان مختلف تاکید کرد: دیدار و ارتباط ادیان و مذاهب موجب استمرار روابط انسانی است و ما از هئیت کربلایی می خواهیم سلام و درود ما را به آستان مقدس حسینی برسانند و امیدواریم این دیدارها و روابط همچنان ادامه داشته باشد.

وی در مورد کنفرانس آثار کهن عراق که به تازگی توسط آستان مقدس حسینی برگزار شد نیز گفت: این کنفرانس بر اساس مبانی صحیح علمی و اداری برگزار شد و هدف از آن حمایت از آثار و تمدن عراق در برابر سنی های تندروی نادان بود که کینه انسان و بشریت را در دل دارند.

هیئت آستان مقدس حسینی نیز، از هدایایی این کلیساها در ماه شوال به آستان مقدس حسین اهدا نموده بودند، تشکر کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا