عتبات و اماکن مقدسه

برگزاری همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در عراق

همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به همت آستان های علوی و حسینی همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» با موضوع «تخریب آثار، محو تمدن امت»  در شهر مقدس کربلا و با حضور نماینده سازمان ملل متحد، نماینده ادیان مختلف عراق و تعدادی از شخصیت های دینی و دانشگاهی برگزار شد.

«طلال الکمالی» رئیس کمیته برگزاری این کنفرانس در این باره گفت: این کنفرانس ، مقدمه ای برای برگزاری یک کنفرانس ملی در ارتباط با افشای دست هایی است که خواهان محو آثار هستند. 

وی با بیان این که تخریب آثار باستانی، با هدف محو واقعیت های تاریخی انجام می شود و باید از تاریخ بشریت مراقبت شود، گفت: اسلام نه تنها هیچ مخالفتی با بقای آثار باستانی و نمادهای ملت های گذشته ندارد، بلکه در بسیاری از موارد قرآن کریم در ارتباط با این آثار سخن گفته است. 

وی افزود: آستان مقدس حسینی به مراقبت از آثار و مقدسات ملت ها در عراق از جمله حسینیه ها و کلیساها اهتمام دارد. 

الکمالی ادامه داد: این کنفرانس یک اقدام مهم برای حفاظت از مقدسات عراق است و ما شاهد تخریب بسیاری از اماکن تاریخی، مساجد و حتی حرم امامین عسکریین علیهم السلام بوده ایم و لازم است جلوی تکرار این اتفاقات گرفته شود.

وی در همین راستا، از کشورهایی که آثار باستانی عراق در آنها وجود دارد خواست، در بازگردان این آثار به این کشور و پیگرد شبکه های بین المللی و مافیایی که این آثار را به سرقت برده اند از طریق پلیس اینترپل تلاش کنند. 

این کنفرانس، بخش های مختلفی داشت که می توان به سخنرانی رسمی شخصیت های شرکت کننده و نمایش فیلم های مستند در ارتباط با تخریب آثار تاریخی و اماکن مقدس عراق اشاره نمود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا