عتبات و اماکن مقدسه

حضور نماینده ارامنه ارتودکس عراق در حرم مطهر حسینی

نماینده ارامنه ارتودکس عراق، در حرم مطهر «امام حسین علیه السلام» حضور یافت.

 

نماینده ارامنه ارتودکس عراق، در حرم مطهر «امام حسین علیه السلام» حضور یافت.

«کیبورک ارشاکیان» نماینده ارامنه ارتودکس در عراق، ضمن حضور در حرم مطهر حسینی و «زیارت امام حسین علیه السلام» طی سخنانی گفت: آنچه از سوی «آیت الله العظمی سیستانی»مدظله، در خصوص دوستی، محبت و همزیستی مسالمت آمیز میان تمامی طوایف ملت عراق صادر می شود، راه حلی برای اوضاع کنونی عراق بوده و شایسته تشکر و قدر دانی است.

وی در ادامه سسخنان خود با اشاره به سنی های تندروی داعش گفت: این گروهک تروریستی، از اسم دین اسلام استفاده کرده تا به خود مشروعیت بدهد و حجتی باشد برای فریب مردم در کسب تایید آنان؛ اما در حقیقت آنها تفکری افراطی دارند که با اسلام هیچ سنخیتی ندارد.

«ارشاکیان» تاکید کرد: عراقی ها حقیقت داعش که به کشتار، رعب و وحشت، آوارگی و تجاوز به زنان دعوت می کند را رسوا کردند و بر هیچ انسان منصف و مطلعی پوشیده نیست که این رفتارها نمی تواند نماینده اسلام باشد.

وی در ادامه به نقش بزرگ مراجع شیعه و روحانیون دینی پرداخت و از آنان خواست تا سخنرانی هایشان با هدف ساختن دوباره عراق، حقیقت افکار افراطی سنی های تندرو را آشکار سازند.

نماینده ارامنه ارتودکس عراق در پایان سخنان خود، با اشاره به نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق گفت: شایعات و تهمت هایی که به این نیروها زده می شود، به خاطر پیروزی های بزرگی است که در میادین جنگ به دست آورده اند و مردم عراق باید این را بداند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا