عتبات و اماکن مقدسه

اهدای قرآن مطلای هنرمند ایرانی به حرم علوی

یک قرآن مطلا به آستان مقدس علوی اهدا شد.

 

یک قرآن مطلا به آستان مقدس علوی اهدا شد.

قرآن مطلای یک هنرمند ایرانی به نام «سیدعلی‌اصغر موسویان» طی مراسمی به مناسبت سالروز میلاد امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه سلام به آستان مقدس علوی اهدا شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان و نمایندگان آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های عراق، نمایندگان دفاتر مراجع، طلاب، اساتید حوزه‌های علمیه و مسئولان ادارات و مؤسسات دولتی عراق همراه بود، در صحن حضرت «زهرا سلام الله علیها» در آستان مقدس علوی برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و با برنامه‌هایی از جمله سخنرانی «سید‌نزار هاشم حبل المتین» تولیت آستان مقدس علوی با موضوع ابعاد شخصیتی «امیرالمومنین علیه السلام» و تلاوت گروهی قرآن و تواشیح همراه بود. 

در ادامه این مراسم «سیدعلی‌اصغر موسویان» هنرمند و خوشنویس ایرانی، قرآن مطلای خود را به مناسبت این میلاد فرخنده به آستان مقدس علوی اهدا کرد. 

قرار است این قرآن در موزه حرم مطهر «امیرالمؤمنین علیه السلام» در معرض دید عموم قرار بگیرد. 

جنس ورق‌های این قرآن از برنز و طلا است که در اصطلاح به آن «مطلّا» گفته می‌شود و طبق نظر کارشناسان این اثر در نوع خود بی‌نظیر است. 

این اثر در ۵۴ برگ و در ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر با خط نسخ کتابت شده و ورق‌های آن به‌وسیله لوله‌های فلزی برنجی به یکدیگر متصل شده است. 

وزن آن بیش از ۳۰ کیلو‌گرم است و با توجه به ویژگی خاص مرقّع‌بودن، به‌ طول ۸ متر قابلیت چیدمان به هر شکل را دارد.

گفتنی است، این اثر، دومین قرآن مطلّای این هنرمند ایرانی بوده و نخستین آن در سال ۹۳ توسط موسویان، کتابت شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا