فرهنگ و هنر

کتاب «شفا با تربت حسینی»، پژوهشی علمی و فقهي

کتاب «شفا با تربت حسینی»، از جمله کتاب هایی است که فقه و أحکام شرعی مربوط به تربت سید الشهداء علیه السلام را تبیین می‌کند.

 

کتاب «شفا با تربت حسینی»، از جمله کتاب هایی است که فقه و أحکام شرعی مربوط به تربت سید الشهداء علیه السلام را تبیین می‌کند. 

این کتاب یک پژوهش علمی و فقهي در خصوص تربت مطهر امام حسین علیه السلام است که توسط آیت الله  «شیخ حسن رضا غدیری» تألیف شده است. 

کتاب  «شفا با تربت حسینی» نوشته آیت الله  «شیخ حسن رضا غدیری» یک پژوهش علمی و فقهی در خصوص تربت سید الشهدا علیه السلام است.

این کتاب مشتمل بر ده‌ها حدیث و روایت از فریقین (شیعه و سنی) ، پیرامون ثواب  تربت سید الشهدا علیه السلام می‌باشد و بر شفای همه دردهای ظاهری و باطنی و حتی مشکلات روانی، با تربت امام حسین علیه السلام تأکید می کند . 

کتاب «شفا با تربت حسینی» به همه موضوعات مربوط به تربت سید الشهدا علیه السلام می پردازد. مطالب در ابتدا با اسامی و صفات تربت امام حسین علیه السلام آغاز می شود و در نهایت به ذکر تجربه هایی از این تربت مطهر، خاتمه می‌یابد. این کتاب همچنین ادعیه ای که می بایست هنگام گرفتن تربت  خوانده شود و اعمال قبل از خوردن تربت را، ذکر می کند، و به موضوع مساحتی که تربت قبر سیدالشهدا علیه السلام را شامل می‌شود، می پردازد.

مؤلف به منظور اثبات شفا بخشی تربت امام حسین علیه السلام، از همه دردها و مشکلات؛  از منابعی متعدد همچون قرآن کریم ، نهج البلاغه، کتاب  «اثبات الوصیه» اثر محمد بن الحسن حر عاملی ، کتاب  «الاختصاص المفید» اثر محمد بن النعمان بغدادی ،  «ارشاد القلوب» اثر حسن بن محمد دیلمی ،  «استبصار» اثر محمد بن الحسن بن علی طوسی ،  «اعلام الوری بأعلام الهدی» اثر فضل بن الحسن طبرسی، و منابع دیگر، بهره برده است . 

مولف این کتاب تاکید می‌کند که در تربت امام حسین علیه السلام شفای همه دردها و مشکلات قرار دارد. همان طور که امام کاظم علیه السلام فرمودند: خدای عزوجل در تربت جدم حسین (علیه السلام) برای شیعیان و پیروان ما، شفا قرار داده است.

 {mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2016/10/27/Book%20fa.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا