اخبارجهانیمن

سازمان پزشکان بدون مرز: موارد ابتلا به حصبه در یمن 3 برابر شده است

یک سازمان بین المللی از افزایش 3 برابری موارد ابتلا به حصبه در نیمه اول سال جاری نسبت به کل سال گذشته خبر داده است.

سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی اعلام کرد:« شمار بیماران مبتلا به حصبه که خدمات پزشکان بدون مرز را دریافت کرده اند، در نیمه اول سال جاری در مقایسه با کل سال گذشته تقریبا سه برابر شده است». رئیس هیئت اعزامی سازمان پزشکان بدون مرز در یمن گفته، شمار موارد ابتلا سه برابر شده و به حدود 4هزار نفر رسیده که فشار را بر کادر پزشکی هم زیاد کرده است. براساس گزارش پزشکان بدون مرز، شکاف های اصلی در کمپین های واکسیناسیون، مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ و دسترسی محدود به امکانات اولیه مراقبت های بهداشتی در یمن، نقش مهمی در گسترش این بیماری داشته است.

گفتنی است حَصْبه، تیفوئید یا تب تیفوئید یک بیماری عفونی است که در اثر عفونت یک نوع باکتری ایجاد می‌شود. این بیماری واگیردار بوده و از طریق آب و غذای آلوده به مدفوع شخص بیمار گسترش می‌یابد. علایم بیماری پس از شش تا سی روز از ابتلا بروز کرده و معمولاً با تب بالا، یبوست، درد شکم، ضعف، تهوع خفیف، بی‌اشتهایی و سردرد همراه است.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۷، تعداد افراد مبتلا به تب تیفوئید بین ۱۶ تا ۳۳ میلیون نفر می‌باشد. در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۶۱ هزار مرگ به علت حصبه گزارش شده ‌است و اکثر این افراد نوزادان و کودکان و افراد مسن در جنوب و جنوب شرق آسیا هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا