اخبارجهانعراق

پس از مصوبه هیات وزیران ، وزیر خارجه عراق درباره صدور روادید در ایام اربعین به سفارتخانه ها دستور ویژه داد

فؤاد حسین وزیر امور خارجه دستور داد تا نمایندگی های عراق جهت اعطای روادید ورودی برای سفر اربعین حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

العتبة الحسينية المقدسة

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: نمایندگی های عراق به صورت شبانه روزی برای تسهیل اعطای روادید ورود به عراق فعالیت می کنند.

الصحاف ادامه داد: اتاق ویژه واکنش اضطراری برای نظارت بر اجرای هر چه مطلوب تر این دستورالعمل ، در بخش کنسولی وزارت خارجه راه اندازی شده و بر فعالیت تمام نمایندگی های عراق نظارت می کند تا مراسم اربعین با موفقیت انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق هم چنین تاکید کرد که این وزارتخانه برای ترویج گردشگری مذهبی تلاش می کند.

لازم به ذکر است که آیت الله العظمی شیرازی پس از سالها تاکید مبنی بر ایجاد تسهیلات لازم برای زائران امام حسین در ایام زیارت اربعین به ویژه در رابطه با گذرنامه و ویزا ، در آخرین سخنرانی عمومی در شام غریبان به دولت های اسلامی به ویژه دولت عراق توصیه فرمودند که تسهیلات گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود.

خوشبختانه پس از این توصیه ها و بر اساس دستورالعمل شماره ۲۳۴۳۷ هیات وزیران عراق تسهیلاتی برای زیارت اربعین توسط دولت عراق در نظر گرفته شده و زائران پاکستانی، افغانستانی ، لبنانی و یمنی که در این ایام وارد خاک عراق می شوند ، شامل معافیت ویزا شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا