اخبارجهانجهان اسلامعراق

مصوبه هیات وزیران عراق در مورد رایگان شدن روادید برای زائران برخی از کشورها در ایام زیارت اربعین

هیأت وزیران عراق طی اصلاحیه ای ، دستورالعملی را برای سال ۲۰۲۳ در خصوص روادید و نحوه ورود زائران زیارت اربعین به تصویب رساند.

بر اساس دستورالعمل شماره ۲۳۴۳۷ هیات وزیران عراق ، روادید زائران حرم امام حسین علیه السلام از کشورهای یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان می باشد.

لازم به ذکر است که آیت الله العظمی شیرازی پس از سالها تاکید مبنی بر ایجاد تسهیلات لازم برای زائران امام حسین در ایام زیارت اربعین به ویژه در رابطه با گذرنامه و ویزا ، در آخرین سخنرانی عمومی در شام غریبان به دولت های اسلامی به ویژه دولت عراق توصیه فرمودند که تسهیلات گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود.

خوشبختانه پس از این توصیه ها ، تسهیلاتی برای زیارت اربعین توسط دولت عراق در نظر گرفته شده و زائران پاکستانی، افغانستانی ، لبنانی و یمنی که در این ایام وارد خاک عراق می شوند ، شامل معافیت ویزا شده اند.

از دولت ایران هم انتظار می رود که همانند دولت عراق ، ویزای زائران افغانستانی ، پاکستانی و هندی و کلیه شیعیانی که برای زیارت اربعین ناگزیر به عبور از خاک ایران هستند ، را رایگان و تسهیلات لازم را برای آنان در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا