اخبارجهانجهان اسلام

وزیر کشور عراق: طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی از اول صفر آغاز می شود

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق روز گذشته، یکشنبه در نشست خبری مشترکی که با مقامات امنیتی در استان ذی قار برگزار کرد، گفت: طرح زیارت اربعین حسینی از اول ماه صفر مصادف با 19 آگوست آغاز می شود و انتظار می رود میلیون ها زائر برای زیارت اربعین وارد شهر مقدس کربلا شوند.

وی افزود: طرح ویژه برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی در استان های بصره، واسط، میسان، ذی قار و المثنی اجرا می شود و با مقامات امنیتی و دولت های محلی جزییات اجرای این طرح ها بررسی شده است.

عبد الامیر الشمری تاکید کرد: این پنج استان نقطه حرکت به سمت شهر مقدس کربلا هستند و صفوان، شلمچه، الشیب و زرباطیه از گذرگاه های مرزی زمینی بین المللی هستند  و مکان وررد زائران خارجی از کشورهای عربی و ایران هستند.

وزیر امور خارجه عراق در ادامه افزود: پیش بینی می شود میلیون ها زائر وارد شهر مقدس کربلا شوند و طرح‌های امنیتی و خدماتی ما برای استقبال از زائران اجرا می شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: طرح امنیتی تهیه شده از اول صفر اجرایی می شود و در تاریخ 20 صفر به پایان می رسد. مراسم احیای زیارت اربعین نیز در 9 سپتامبر مصادف با چهارم شهریور ماه پایان می یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا