اخبارایرانجهان

حملات مسلحانه طی دو مرحله پشت سر هم در حرم شاهچراغ شیراز

بر اساس اخبار دریافتی یکشنبه بیست و دوم مرداد ، حوالی ساعت ۱۹ به وقت محلی ، طی دو مرحله در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ حملات تروریستی صورت گرفت.

بر اساس گزارش های دریافت شده اولیه اعلام شد که چهار نفر به شهادت رسیده‌اند و ۲ نفر نیز زخمی شده‌اند که جراحت‌ آن‌ها شدید گزارش شده است ، هم چنین تاکید شده بود که از میان جان باختگان ، دو تن ، از خادمان این حرم مطهر بوده‌اند.

اما در اخبار تکمیلی عنوان گردید که هشت نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ ساله این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

در خبرهای اولیه هم چنین اعلام شد که یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند ، اما صبح دوشنبه، رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری ۴ فرد مظنون خبر داد.

تروریست ها با سلاح گرم از باب المهدی به حرم مطهر شاهچراغ وارد شدند و بلافاصله شروع به تیر اندازی به سمت گیت پلیس، زائران و خدام این آستان مقدس کردند.

یکی از عوامل بازداشت شده حمله مسلحانه روز یکشنبه یک اسلحه و ۸ خشاب به همراه داشته و در جریان این تیراندازی ۱۱ تیر شلیک کرده است.

شهید این حمله تروریستی غلامعباس عباسی، نام دارد و هشت مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان به اتاق عمل منتقل شدند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

روز چهارشنبه، چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز طی حمله تروریستی مشابهی به حرم شاهچراغ در شیراز ، دست‌کم ۱۳ شهید بر جای گذاشت، حکم اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی، دو متهم این پرونده ، بامداد روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در خیابان ۹ دی شیراز و در ملاء عام اجرا شد.

آرامگاه احمد فرزند امام موسی کاظم و برادر امام رضا معروف به شاه‌چراغ در شهر شیراز واقع شده که در کنار حرم حضرت علی بن موسی الرضا در مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه در قم و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری ، یکی از مشهورترین زیارتگاه های شیعیان در ایران به شمار می آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا