اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری نمایشگاه کتاب به منظور بزرگداشت مقام و منزلت امام سجاد علیه السلام در شهر مقدس کربلا

شهر مقدس کربلا شاهد افتتاح نمایشگاه کتاب با بیش از ۲۶۰۰۰ عنوان به منظور بزرگداشت مقام و منزلت امام سجاد علیه السلام بود.

افتتاحیه نمایشگاه کتاب همزمان با فعالیت های نهمین جشنواره ی تراتيل سجادیه که همزمان با سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام توسط آستان مقدس حرم حسینی برگزار می شود ، صورت گرفته است.

مدیر این نمایشگاه، محمد عبدالسلام در بیانیه ای مطبوعاتی که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرده است ، گفت: این نمایشگاه همه ساله به منظور کمک به گسترش فرهنگ و دانش به ویژه در بین جوانان و کودکان ، با تاکید بر نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و معرفی میراث عظیم امام زین العابدین علیه السلام برگزار می شود.

وی افزود: ۶۵ مرکز انتشاراتی در این نمایشگاه شرکت کرده اند و علاوه بر انتشارات عراقی ، از چندین کشور عربی و اسلامی از جمله لبنان، ایران، تونس، کویت و مصر جزء شرکت کنندگان این نمایشگاه هستند.

عبدالسلام ادامه داد: این نمایشگاه شامل آثار انتشار یافته ی بسیاری شامل ۲۶۰۰۰ عنوان که متعلق به افراد و شخصیت های تاثیرگذار و نهادهای فرهنگی مشارکت کننده می باشد ، بود و هم چنین علاوه بر آن ، مواردی هم به ارتقاء فرهنگ کودکان با در نظر گرفتن جنبه علمی و آکادمیک اختصاص یافته است.

نمایشگاه مذکور شاهد حضور چشمگیر بازدیدکنندگانی از داخل و خارج عراق و حضور چهره های فرهیخته و پیشکسوت دینی و دانشگاهی بود که به دنبال بهره گیری از دانش و فرهنگ اصیل برآمده از اندیشه ناب ثقلین هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا