اخبارافغانستانجهان

16 هزار نفر از جمله زنان و کودکان در زندان‌های طالبان

مقام‌های گروه طالبان تایید می‌کنند که در حال حاضر، دستکم ۱۶ هزار تن در زندان‌های این گروه زندانی ‌اند و بیشتر از دو هزار نفرشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های طالبان گفته که از مجموع افراد محبوس در زندان‌های طالبان در سراسر افغانستان، هزار و ۱۹۴ نفر زن هستند و  هزار و ۲۰۰ نفرشان کودکان پسر، ۲۷ تن کودکان دختر‌اند و ۱۶ تن از زندانیان را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند که پنج نفرشان زنان هستند.

با آن‌که طالبان در مورد هویت این دو هزار زن و کودک زندانی اطلاعاتی ارائه نداده ‌اند، اما فعالان مدنی و مدافعان حقوق زنان می‌گویند که اکثر زنانی که در دو سال گذشته به دست طالبان زندانی شده ‌اند، زنانی‌اند که به رژیم طالبان در دو سال گذشته اعتراض کرده و به خیابان آمده‌ اند. زنان و دخترانی که تجربه حضور در زندان‌های طالبان را داشته ‌اند، می‌گویند که زنان و دختران در این زندان‌ها مورد آزار قرار می‌گیرند.

طالبان در حالی آمارهای افراد زندانی تحت کنترل شان را اعلام می‌کنند که نهادهای حقوق بشری بارها از بازداشت، شکنجه و کشتار فعالان مدنی، خبرنگاران و زنان معترض از سوی گروه طالبان ابراز نگرانی کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا