اخبارجهانعراق

آغاز عملیات حشدشعبی برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی

سازمان نیروهای حشدشعبی اعلام کرده که این نیروها عملیات پاکسازی مناطق اطراف رود دیالی با هدف آماده سازی این منطقه برای استقبال از زائران اربعین حسینی علیه السلام را آغاز کرده ‌اند.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور با حضور نیروهای مهندسی نظامی و یگان‌های کشف و خنثی سازی بمب انجام می‌شود. سازمان حشدشعبی اعلام کرده که این عملیات با هدف تأمین امنیت زائران اربعین حسینی علیه السلام و پاکسازی مسیر آنها از هر خطری صورت می‌گیرد. عملیات نیروهای حشدشعبی مشخصاً تفتیش و پاکسازی منطقه «بابا محمود» در نزدیکی رود دیالی را دربرمی گیرد. نیروهای حشدشعبی عراق علاوه بر مشارکت در عملیات ضدتروریستی در مناطق مختلف این کشور به تلاش‌های خود برای تأمین امنیت مراسم‌های مذهبی به ویژه در ماه محرم و صفر ادامه می‌دهند. فرمانده عملیات فرات مرکزی حشدشعبی عراق چندی قبل ضمن موفق خواندن عملیات امنیتی این نیروها برای تأمین امنیت عزاداری‌های عاشورای حسینی تاکید کرد: مراسم عزای طویریج بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد. وزارت کشور عراق و فرماندهی عملیات بغداد هم از موفقیت در اجرای طرح تأمین امنیت مراسم عاشورا و دهه اول محرم خبر دادند.

این درحالی است که نیروهای حشدشعبی هفته قبل از کشف و ضبط ۲۰۰ راکت متعلق به گروه تندرو سنی داعش در استان الانبار خبر داده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا