اخبارجهانجهان اسلام

انتشار کتاب «تهدید از شرق؛ خطر استعمار چین برای جهان اسلام و نسل کشی جهانی اویغورها» به زبان عربی

مرکز مطالعات اویغور از انتشار کتاب «تهدید از شرق؛ خطر استعمار چین برای جهان اسلام و نسل کشی جهانی اویغورها» به زبان عربی خبر داد.

این کتاب جدید ، خطر استعمار چین را هشدار می دهد و از نسل کشی اویغورها پرده برداری می کند.

این کتاب به موضوع نسل‌کشی و جنگ زمامداران چین بر علیه اسلام می‌پردازد و با اشاره به اقداماتی که رژیم چین در ترکستان شرقی بر علیه مسلمانان انجام می‌دهد ، چنین نتیجه گیری می نماید که این کشور ضمن تظاهر به دوستی با اسلام و مسلمانان و جهان اسلام، در تلاش است اولین مانع بر سر راه طرح استعماری خود را از بین ببرد.

این کتاب همچنین با آگاه سازی نسبت به سیاست‌های اشغال گرانه رژیم کمونیستی چین که تحت پوشش سرمایه‌گذاری در سرتاسر جهان در حال افزایش است ، با ذکر موارد متعدد و مثال های گوناگون ، به همه جهانیان خطری را که از شرق دنیا در حال برخاستن است ، هشدار می‌دهد.

هدف انتشار این کتاب آموزش مسلمانان و جهان اسلام در مورد حقیقت حزب کمونیست چین و نابودی اویغورها است.

نویسنده در مقدمه این کتاب می گوید: شکی نیست که روش تصرف سرزمین ها و جهان گشایی در عصر حاضر با لشکر کشی های گذشته که در آن ها از شمشیر و نیزه یا توپ و تفنگ استفاده می شد، تفاوت اساسی پیدا کرده است.

وی در ادامه افزوده است : آنچه امروز شاهد آن هستیم، استقرار رویای امپراطوری چین است که جوهره آن بر محو رد پای اسلام از همه دنیا و از جمله از زادگاه مسلمانان اویغور در چین استوار است.

نویسنده در ادامه تاکید کرده که رژیم چین استعماری جدید را ابداع کرده است که به توپ، تفنگ، سرباز و بمب متکی نیست ، بلکه اهداف خود در زیر پوشش فناوری های مدرن پنهان کرده و با برقراری ارتباط های تجاری وسیع با سراسر دنیا تلاش دارد تا کشورها را به دام بدهی آن ها به نفع خود بکشاند تا مقدمه ای برای تصاحب دارایی ها و ثروت آن کشورها باشد.

عبدالحکیم ادریس در رابطه با تحقیق خود در مورد پروژه استعماری چین تحت عنوان “پروژه کمربند و جاده” می گوید: این پروژه که یک سال پس از روی کار آمدن شی جینگ پینگ اعلام شد، نشان داد که جنبش اشغالگری اقتصادی استعماری چین از دو شاخه تشکیل شده است: اول کمربند اقتصادی تاریخی جاده ابریشم است که ترکستان شرقیِ اشغالی ، نقطه شروع اجرای این مرحله است ،و دوم شبکه جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم است که از طریق دریا اجرا خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد : به این دو شاخه ، مسیر جدیدی به نام جاده ابریشم دیجیتالی نیز اضافه شده است و برای اجرا شدن گام های اولیه آن ، ابتدا بایستی همه مردم مسلمان اویغور در ترکستان شرقی حذف شوند.

نویسنده در ادامه چنین تحلیل می کند که پکن اولین قدم را برای اجرای پروژه ضد اسلامی خود برداشته و برای موفقیت در جهت نابودی هویت اسلامی و احساسات ملی ، با پاک کردن هر اثری از اویغورها، قزاق ها و قرقیزها، اردوگاه های کار اجباری را در سال ۲۰۱۴ با در نظر گرفتن الگوی نازی ها راه اندازی کرده است ، و در راستای این هدف ، چن کوانگو را که قبلاً با مشت آهنین بر تبت حکومت می کرد، به عنوان فرماندار سین‌کیانگ یا همان ترکستان شرقی نصب کردند ، و پس از روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۶ ، تعداد اردوگاه های کار اجباری از ۱۲۰۰ مورد فراتر رفت.

عبدالحکیم ادریس تاکید می کند که سالانه نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار مسلمان به این اردوگاه ها فرستاده می شوند و در آنجا مورد شکنجه های مختلف قرار می گیرند و مجبور به تقبیح اسلام می شوند و کماکان بیش از سه میلیون نفر به این شیوه تحت آزار و اذیت هستند.

شایان ذکر است که مرکز مطالعات اویغور یک سازمان غیرانتفاعی است که در دسامبر ۲۰۲۰ در ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد ، این مرکز با واکاوی اسناد تاریخی گذشته و حال ، به تحقیقات دانشگاهی و دفاع از حقوق بشر می پردازد و با مطالعات مختلفی که در مورد تاریخ، فرهنگ و زندگی سیاسی اویغورها انجام می دهد ، توسعه میراث تاریخی بر اساس میراث علمی آنان را مورد توجه قرار می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا