اخبارجهان

سازمان ملل: سه چهارم کودکان جنوب آسیا در معرض گرمای شدید هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که بیشترین کودکان در کشورهای آسیای جنوبی از جمله افغانستان در معرض گرمای شدید قرار دارند.

بخش آسیای جنوبی یونیسف روز دوشنبه، ۱۶ مرداد، اعلام کرده است که حدود ۴۶۰ میلیون کودک در افغانستان، بنگلا‌دش، هند، مالدیو و پاکستان در معرض خطر بسیار بالایی از تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی قرار دارند. براساس یافته‌های این نهاد بین‌المللی از هر چهار کودک در جنوب آسیا، سه کودک در معرض دمای بسیار بالا قرار دارند. علاوه بر این، داده‌ها همچنان نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از کودکان در سراسر آسیای جنوبی در معرض افزایش 4.5 درجه‌ای موج گرما در سال هستند.

ژوئیه گرم‌ ترین ماه ثبت شده در سطح جهان بود و نگرانی‌های بیشتری را در مورد آینده ایجاد کرد که در آن کودکان از جمله کسانی که در جنوب آسیا زندگی می‌کنند با موج گرمای مداوم  مواجه می شوند. براساس اطلاعات یونیسف، ایالت سند جنوبی پاکستان به ‌ویژه یعقوب ‌آباد، گرم ‌ترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲ بود که گرمای در این منطقه زندگی حدود 1.8 میلیون تن را با خطر رو به‌ رو کرده است. این در حالی است که در افغانستان نیز در ماهای تیر و مرداد، ده‌ها کودک در پی گرمازد‌گی راهی بیمارستان‌‎ها شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا