اخبارجهانجهان اسلام

نگرانی مسلمانان روهینگیا پس از جنایت قتل امام جماعت مسجدی در هند

پس از قتل امام جماعت مسجد «گورگان» در شهر «نوح» هند، تعدادی از مسلمانان روهینگیا بازداشت شده و بقیه در ترس و نگرانی از عاقبتشان زندگی می‌کنند.

روهینگیا عمدتا پناهندگان مسلمان از ایالت «راخین» هستند که به دلیل آزار و اذیت مذهبی توسط دولت میانمار در سال 2017 از وطن خود گریختند. بیش از 16 هزار پناهجوی روهینگیا دارای گواهی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در هند ساکن هستند. دولت تخمین می‌زند که حداقل 40 هزار روهینگیا در سراسر هند حضور دارند.

در 24 ژوئیه جوخه ضد تروریسم «اوتار پرادش» به سکونتگاه‌های پناهندگان روهینگیا در «ماتورا»، «علیگر»، «میروت» و سایر نقاط این ایالت هجوم برده و بیش از 70 نفر از جمله زنان و خردسالان را دستگیر کردند. در 19 ژوئیه نیز بیش از 270 پناهجوی روهینگیا مورد شلیک گلوله قرار گرفتند که ظاهرا باعث مرگ یک نوزاد شد.

در همین راستا 47 مدافع، محقق و فعال، نامه‌ای به دولت هند ارسال و درخواست کردند که همه بازداشت شدگانی را که پناهجو هستند یا توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به عنوان پناهنده شناخته شده و به طور خودسرانه در مناطق مختلف کشور نگهداری می‌شوند، آزاد کرده و از دستگیری خودسرانه آنها خودداری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا