اخبارجهانجهان اسلام

استاندار واسط عراق اعلام کرد آمادگی همه جانبه برای ورود زائران ایرانی که از مرز مهران وارد می شوند ، وجود دارد

استان واسط، عراق تمامی تمهیدات لازم برای اجرای هر چه مطلوب تر برنامه های مربوط به زیارت اربعین را فعال نموده و کلیه پیش بینی های لازم برای پذیرائی از زائران را در نظر گرفته است.

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط روز دوشنبه از فعال شدن تمامی ادارات و قسمت های مربوط در رابطه با زیارت اربعین در این استان خبر داد و اظهار داشت : این استان به منظور پذیرایی از زائرانی که در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان علیه السلام شرکت خواهند کرد، آمادگی لازم را دارد.

در بیانیه ای مطبوعاتی که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت نموده ، المیاحی گفت : جلسه مهمی به ریاست وی به منظور ایجاد آمادگی های لازم جهت انجام مقدمات مورد نیاز زیارت اربعین امام حسین علیه السلام با حضور روسای مراکز تخصصی مربوطه و نهادهای امنیتی و سازمان های خدمت رسان برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای فعالیت ها و تلاش های مشترک و نیز جهت تدوین برنامه های ویژه برای مدیریت هر چه مطلوب تر زیارت اربعین برگزار شد.

المیاحی تصریح کرد: این نشست با توصیه‌های مهمی همراه بود که از مهمترین آن ها می توان به فعال‌ سازی قسمت مربوط به زیارت اربعین در استانداری و برگزاری جلسات و فعالیت ها و نظارت دائمی و مستمر آن بر سایر مراکز مربوطه از امروز تا بیست و هشتم ماه صفر اشاره کرد.

وی افزود: در این جلسه بر بسیج تمامی توانمندی های امنیتی، خدماتی، بهداشتی و لجستیکی تاکید شد و توصیه های لازم جهت بکارگیری تمامی امکانات در زمینه های یاد شده برای انجام موفقیت آمیز زیارت اربعین به تمامی ادارات مربوطه صورت گرفت و علاوه بر تقسيم وظايف، تدوين برنامه ها و طرح های امنيتي، کنترل ترافيک و امور خدماتي بر حسب هر وظائف ادارت مختلف ، مقرر شد هماهنگي لازم بين تمامی مراکز یاد شده در طول این مدت صورت پذیرد.

المیاحی خاطرنشان کرد: مقرر شد هماهنگی لازم میان استانداری های واسط و میسان و ذی قار در نقطه صفر و گذرگاه های مرزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی شامل تهیه طرح ویژه حمل و نقل و تامین خودروهای لازم با همکاری طرف ایرانی و بخش خصوصی برای تردد آسان زائران از استان واسط به کربلا و بالعکس است و علاوه بر آن ، هماهنگی های لازم نیز با هیات ها و موکب های حسینی برای ارائه بهترین خدمات به زائران صورت گرفته است.

گفتنی است ریاض العکلی، مدیر دفتر رسانه ای استان واسط هم پیش از این گفته بود که این استان پویش بزرگ و عملیات اجرائی فوری برای فعال شدن گذرگاه مرزی زرباطیه ، با هدف آماده سازی جهت پذیرایی از زائران ایرانی که از مرز مهران وارد می شوند را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا