اخبارجهانعراق

هشدار نسبت به خطر بازتولید افراط گرایی و نفرت پراکنی ، عراق مجددا خواستار برچیده شدن اردوگاه الهول شد

روز یکشنبه، عراق مجدداً خواستار برچیده شدن اردوگاه الهول در سوریه شد و از کشورهای جهان خواست اتباع خود را از آن جا خارج کنند و در عین حال نسبت به خطر ایجاد افراط گرایی و نفرت پراکنی هشدار داد.

این مطلب را قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با استفان هیچن سفیر جدید انگلیس در بغداد در دفتر خود اعلام کرد.

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفته است ، اعلام کرد: در این دیدار، مسائل کلی سیاسی و امنیتی در سطوح بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، و علاوه بر آن ، در رابطه با راه‌های تقویت و توسعه روابط همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این بیانیه می افزاید: در این دیدار همچنین در رابطه با تحقیق در مورد پرونده های اردوگاه الهول در سوریه و اردوگاه سنجار و لزوم مبارزه با مواد مخدر و کنترل آن ، و همچنین تقویت هماهنگی بین عراق و بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم گفتگو شد.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی بر اهمیت برچیده شدن اردوگاه الهول سوریه، به دلیل تولید نفرت پراکنی و افراط گرایی، بر تشویق و ترغیب جامعه جهانی و اهتمام کشورهای مختلف برای خروج اتباع خود از این اردوگاه، تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق هم چنین گفت: عراق آرزوی همکاری و مشارکت بین المللی یا تعیین یک استراتژی بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر را دارد ، چرا که این مساله باعث چالش جدیدی خواهد شد.

سفیر انگلیس هم در این دیدار با ابراز خوشحالی از فعالیت در عراق اظهار داشت که به نوبه خود برای افزایش سطح همکاری‌های عراق و بریتانیا در زمینه‌های مختلف به‌ ویژه همکاری در حوزه امنیت سایبری امیدوار است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا