آمریکااخبارجهان

اتحاد خانواده های مسلمان و مسیحی کانادا در مقابل عادی سازی گرایش های خارج از عرف

مسلمانان کانادا هم‌صدا با مسیحیان و پیروان دیگر ادیان در این کشور علیه تدریس مسائل غیراخلاقی در مدارس این کشور به اعتراض پرداخته‌اند.

مخالفت با آموزش گرایش های نامتعارف در متون درسی کانادا باعث ایجاد اتحاد بین والدین مسلمان و مسیحی شده است.

این هم صدایی و اتحاد توجه رسانه‌ها را در کانادا و سایر کشورهای دنیا به خود جلب کرده است.

چندی است که به روش های مختلف در برخی از کشورها تلاش گسترده ای برای عادی جلوه دادن گرایش های غیر اخلاقی و نامتعارف با سوء استفاده از عناوینی چون حقوق بشر و آزادی صورت می گیرد.

جشن غرور که با نام رژهٔ افتخار سان فرانسیسکو هم شناخته می‌شود، رژه دگرباشان و جشنواره‌ای است که هر ساله در ماه ژوئن در سان‌فرانسیسکو و کالیفرنیا برگزار می‌شود ، و دگرباشان و حمایت‌کنندگان آنان ، آن روز را جشن می‌گیرند.

به رسمیت شناختن یا جشن گرفتن رویدادهای غرور در مدارس، از جمله در اتاوا، ادمونتون و لندن، انتاریو، از جمله اقداماتی است که این روزها در تعدادی از کشورها ، با تلاش برخی افراد و گروه ها در حال عادی جلوه دادن و رواج این گونه رفتارهای خارج از عرف صورت می پذیرد.

در راستای این گونه اقدام ها در جهت عادی سازی این گونه رفتارهای نامتعارف ، گنجاندن و تدریس این گونه مسائل ، در مدارس کانادا و برخی کشورهای دیگر در حال اجرا شدن است.

در کانادا و بسیاری از کشورهای غربی، معلمان ، دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند که برای گرایش های نامتعارف ، ضمایر جدیدی را به کار بگیرند، و فعالیت هایی در این زمینه انجام می شود که بسیاری از این اتفاق ها بدون رضایت والدین یا در برخی موارد حتی بدون اطلاع آنها رخ می‌دهد.

اکنون برخی از والدین در کانادا می‌گویند انجام چنین فعالیت‌هایی بس است و برای مقابله با این اقدام ها ، خشم خود را به خیابان‌ها آورده اند.

ماه گذشته نیز صدها نفر از والدین در مقابل سه مدرسه در اتاوا تجمع کردند ، و هفته گذشته هم جمعیتی در شهر میسیساگا، شهری در همسایگی تورنتو، تجمع کردند ، مقاومت والدین در برابر این رفتارهای خارج از عرف حال افزایش است.

تظاهرات گسترده مسلمانان کانادایی که همراهی تعدادی از مسیحیان و سایر اقلیت ها را با خود به همراه داشته باعث ایجاد چالش برای ترودو و حامیانش شده است.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، مدت‌هاست که می‌کوشد خود را به عنوان صدای گروه‌های اقلیت معرفی کند و حزب لیبرال او تمام تلاش خود را برای جذب افرادی مانند مهاجران جدید، زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی و گرایش های نامتعارف انجام داده است.

نکته جالب توجه پس از این رویداد این است که مسلمانان و مسیحیان کانادا علیه مواد درسی غیراخلاقی متحد شده ، و طی یک هم‌صدایی قابل تحسین علیه تدریس مسائل غیراخلاقی در مدارس این کشور به اعتراض و مخالفت پرداخته‌اند.

این تظاهرات، یکی از چندین تظاهراتی است که توسط گروهی از مسلمانان سازماندهی شده و توجه رسانه‌ها را در مرکز شهر کلگری، در استان آلبرتای کانادا به خود جلب کرده است.

مسلمانان کانادایی که این اعتراض را سازماندهی کرده اند ، از بیان این واقعیت که مخالفت با این گونه عادی سازی ها نسبت به گرایش های نامتعارف دولت ناشی از اعتقادات مذهبی آنها است، خجالت نمی‌کشند.

سایر کانادایی‌های مذهبی، از جمله مسیحیان و سیک‌ها، نیز اعتراض های مشابهی را مطرح کرده‌اند و شعار «فرزندانمان را به حال خود رها کنید» به فریاد عمومی تجمع هایی تبدیل شده که والدین منتقد ترویج گرایش های خارج از عرف والدین همه مذاهب و حتی بدون‌مذهب‌ها را با هم متحد کرده است.

حضور زنان با حجاب در کنار سالمندان با تی‌شرت‌هایی که بر روی آن نوشته‌های کتاب مقدس دیده می‌شود، به صحنه های پرشور اعتراض مشترک مسلمانان و مسیحیان علیه تدریس مسائل غیراخلاقی در کانادا تبدیل شده و این امر ، والدین مسلمان و مسیحی را که نگران تحصیل فرزندان خویش در مدارس این کشور هستند، با هم متحد و در کنار یکدیگر قرار داده است.

والدین مسلمان در مریلند اخیراً از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا انتقاد کردند ، او چندی پیش مدعی شده بود که والدین مسلمانی که به برنامه های عادی سازی گرایش نامتعارف در مدارس اعتراض دارند از سوی راست گرایان افراطی در آمریکا اغفال شده اند.

طی ماه پیش، چندین گزارش‌ از سوی والدین مسلمان منتشر شد که فرزندان خویش را در اعتراض به رسمیت شناختن یا جشن گرفتن رویدادهای غرور در مدارس، در کشورهای مختلف در خانه نگه داشتند.

ماه گذشته نیز گروهی از مسلمانان کانادا در اعتراض به تدریس مطالب مرتبط به عادی سازی گرایش های خارج از عرف و نصب پرچم رنگین کمانی متعلق به این گروه ها در ساختمان‌های دولتی، مقابل دفتر جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور تجمع کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا