اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: زیارت عاشورا حدیث قدسی است و هیچ چیزی به آن ملحق نشده است

نشست علمی روزانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، روز شنبه ۱۷ محرم سال ۱۴۴۵ برگزار شد، در این نشست هم چون جلسات پیشین ، ایشان به سوال های حاضران در جلسه پیرامون مسائل مختلف فقهی پاسخ دادند.

آیت الله العظمی شیرازی در این جلسه علمی در رابطه با سند زیارت عاشورا فرمودند : سند زیارت عاشورا معتبر است و از امام باقر صلوات الله علیه نقل شده است و امام باقر علیه السلام نقل فرموده اند که این زیارت را خدای عزوجل فرستاده و حدیث قدسی است.

معظم له در رابطه این فراز از زیارت عاشورا : اللّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَأَبْدأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ العَنِ الثَّانِي وَالثَّالِثَ وَالرَّابِعَ فرمودند هر آن چه در زیارت عاشورا نقل شده از ابتدا به همین صورت بوده و هیچ چیزی به زیارت عاشورا ملحق نشده است.

سایر موارد فقهی مطرح شده در این نشست علمی توسط آیت الله العظمی شیرازی به این شرح بود :

احکام تشبّه در تعزیه خوانی ، توضیح در مورد روایات عِلاجیه ، احکام تعقیبات نماز ، حکم جهر و اخفات در نماز زنان ، حکم طواف نساء در حج ، امکان پذیرش توبه شیطان از سوی خدای متعال ، و حکم فرد مستطیعی که در همان سال به حج نرفته ، از دیگر مواردی بود که در این نشست علمی توسط آیت الله العظمی شیرازی به آن ها پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به صورت روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم خیابان چهارمردان کوچه ۶ راس ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به صورت مستقیم از شبکه امام حسین علیه السلام بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا