اخبارجهانجهان اسلامعراق

آستان مقدس علوی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده می شود

آستان مقدس علوی فضای گسترده ای را در محوطه بیرونی صحن حیدری مهیا کرده است تا قبل از حرکت میلیونی زائران به سمت حرم امام علی علیه السلام برای برپایی اربعین حسینی آماده شود.

مهندس مصطفی محبوبه، رئیس بحش امور مهندسی و فنی درباره فضای آماده شده برای خدمت به زائران گفت: در حال حاضر توسعه در ضلع جنوبی در برابر باب القبله و باب الفرج با ساخت سقفی بزرگی با طرح معماری اسلامی و مساحت دو هزار متر مربع به ارتفاع هفت متر درحال انجام است. مصالح مقاوم دربرابر آتش سوزی در ساخت آن استفاده شده است.

وی ادامه داد: این سازه مسقف آسایش و راحتی را برای زائران فراهم می کند که شامل آب خوری، وضوخانه، پنکه مه پاش، روشنایی و هر آنچه به راحتی زائران مربوط می شود، است.

محبوبه گفت: باتوجه به توسعه ضلع شمالی (توسعه باب طوسی) فضایی به مساحت بیش از دو هزار متر مربع با ظرفیت 10 هزار زائر فراهم خواهد شد. کار برای آماده سازی همچنان ادامه دارد و فضای دیگری نیز در باب امام رضا علیه السلام درحال آماده سازی است.

دبیرخانه آستان مطهر علوی، برنامه خدماتی بزرگی را آماده کرده که شامل ایجاد مکان‌های بزرگ برای پذیرایی، ایستگاه استراحت، پایگاه‌های مختلف خدماتی به منظور ارایه خدمات به زائران از داخل و خارج از عراق که برای مراسم اربعین به سمت شهر مقدس کربلا حرکت می کنند، است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا