اخبارجهانجهان اسلام

خونین شدن خاک قبر مطهر امام حسين عليه السلام با شواهد زنده در سال جاری

تربت در موزه آستان مقدس حسینی در سال جاری در روز دهم محرم ، تغییر رنگ داده و به رنگ خون در آمده است.

این رویدادهای شگفت انگیز و علاوه بر آن ، موارد متعدد دیگری از به رنگ خون در آمدن تربت حضرت سیدالشهدا که حکایت از ویژگی های خاص آن سرور آزادگان جهان دارد ، در سال جاری در شبکه های فارسی و عربی امام حسین علیه السلام به صورت زنده پخش شد.

تُرْبَت، خاک اطراف مرقد قتلگاه امام حسین‌ علیه السلام در شهر مقدس کربلاست که نزد شیعیان حرمت و قداست ویژه‌ای دارد.

بر اساس روایات وارده و باور شیعیان خاک تربت امام حسین علیه السلام شفادهنده و داروی هر درد و بیماری است.

آیت الله العظمی شیرازی پیش از آغاز محرم سال جاری در دیدار با مبلغان دینی فرمودند: با آن که خوردن خاک حرام است اما استثناءً خوردن تربت امام حسین علیه السلام به قصد استشفاء به آن مقداری که گفته اند، مستحب است و اشکال ندارد، بلکه سبب شفا می شود ، این یکی از خصائص حسینیه و استثنای تشریعی است.

به رنگ خون در آمدن تربت حضرت سیدالشهداء در روز عاشورا به درازای آغاز قیام حسینی تا کنون سابقه ای تاریخی داشته و طی اعصار گوناگون و سده های مختلف تا به امروز ، پیرامون آن حکایت های مختلفی نقل شده است.

داستان های واقعی و نقل قول های صحیح از علما و مردم عادی در دوره های مختلف نقل شده که روز عاشورا تربت حضرت سیدالشهدا حالت رطوبت گرفته و رنگ آن مانند خون تیره گردیده است اما در روز ۱۱ محرم ، و یا چند روز بعد رطوبتی در آن نبوده به شکل سابق برگشته است.

همه ساله این پدیده عجیب توسط افراد مختلف مشاهده شده و پیرامون آن نیز نوشته ها و حکایت ها و نقل قول های بسیاری وجود دارد.

در سال ۱۳۹۱ هجری شمسی یکی از خبرنگاران ایرانی که به کربلا اعزام شده بود ، گزارش داد که تربت موجود در موزه حرم امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا به رنگ خون در آمد ، وی از مشاهدات خود این چنین گزارش داده که این تربت از ساعت ۹:۳۰ صبح عاشورا به وقت کربلا به رنگ خون مبدل شد.

در سال های گذشته هم نقل قول ها ، عکس و حتی ویدئوهای گوناگونی از خونین شدن تربت قبر امام حسین ، خون آمدن از لابلای سنگ های ضریح امام حسین ، جاری شدن خون از تربت امام حسین در روز عاشورا منتشر شد.

در سال جاری هم طی چند مورد متعدد ، زائران مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا، خونین شدن خاک مطهر حسینی را با چشم خود مشاهده کرده اند که شواهد زنده آن موجود است ، و همه این ها حکایت از عظمت جایگاه سرور و سالار شهیدان نزد خدای متعال داشته و این نکته تنها از خصائص و ویژگی های خاص امام سوم ما دارد.

طی سال های گذشته نیز به صورت مکرر و به شکل زنده به رنگ خون در آمدن تربت حضرت سیدالشهدا در شبکه های مختلف تلویزیونی به نمایش در آمده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا