اخبارافغانستانجهان

بسته شدن 262 مرکز درمانی به دلیل کمبود کمک خارجی در افغانستان

دفتر هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز چهارشنبه ۱۱ مرداد گزارشی در مورد کمک ‌رسانی در افغانستان منتشر و اعلام کرد که آژانس‌های سازمان ملل متحد در سال جاری میلادی در برابر درخواست بودجه دو میلیارد دلاری، فقط ۷۴۴ میلیون دلار بودجه بشردوستانه دریافت کرده ‌اند.

اوچا میزان کمبود بودجه مورد نیاز برای ارائه خدمات بشردوستانه به افغانستان را ۱.۳ میلیارد دلار اعلام کرد. این آژانس ضمن اشاره به کمبود چشمگیر بودجه، از توقف کمک غذایی به هشت میلیون انسان نیازمند در افغانستان خبر داد و اعلام کرد که ۲۶۲ مرکز درمانی در افغانستان به‌دلیل کمبود بودجه بسته شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان کودکان و مادران دچار سوء تغذیه را دارد. بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون کودک و ۸۴۰ هزار مادر شیرده و باردار در افغانستان دچار سوء تغذیه شدید‌ اند و به کمک غذایی و درمانی نیاز دارند.

مراکز درمانی افغانستان، پیش از سلطه طالبان، از طریق طرح‌های حمایتی سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی فعالیت می‌کردند و بودجه مورد نیازشان از این منابع تامین می‌شد. اما در پی به قدرت رسیدن طالبان، این طرح‌ها متوقف شد. در نتیجه، نزدیک به دو هزار مرکز کوچک و بزرگ تشخیصی و درمانی در افغانستان تعطیل شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا