اخبارجهانجهان اسلامعراق

تکمیل ۶۰ درصد از پروژه بازسازی جاده کربلا – بغداد برای بهره برداری زائران اربعین

وزارت مسکن ، بازسازی و شهرداری های عمومی عراق اعلام کرد که ۶۰ درصد از پروژه بازسازی جاده کربلا – بغداد را برای بهره برداری زائران اربعین تکمیل کرده است.

دیروز سه شنبه این وزارتخانه از تکمیل ۶۰ درصد پروژه بازسازی جاده (کربلا – بغداد) برای تسهیل تردد زائران خبر داد.

در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفته ، وزارت مسکن ، بازسازی و شهرداری های عمومی عراق اعلام کرده که حدود ۶۰؟درصد از پروژه بازسازی جاده‌ای را که استان‌های کربلا و بغداد را به هم متصل می‌کند، به پایان رسانده است.

در ادامه این بیانیه آمده است : این پروژه در راستای اجرای دستور نخست وزیر عراق برای یافتن مسیرهای جایگزین برای تسهیل رفت و آمد زائران زیارت اربعینِ پیش رو ، اجرا گردیده است.

این بیانیه در تشریح نحوه اجرای این پروژه گفته است : پروژه راهداری به طول ۱۳ کیلومتر و عرض ۸.۲۵۰ متر با نظارت نظر اداره راهداری و پل ها در حال اجراست ، این پروژه که شامل ساخت یک پل آهنی است ، از مرزهای اداری جرف الصخر آغاز و تا نقطه مواصلاتی با جاده جدید (بغداد- کربلا) در استان کربلا ادامه پیدا می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کار روکشی جاده های زیرزمینی به پایان رسیده و عملیات اتصال لایه های پیوندی که به عرض حدود سه و نیم کیلومتر مربع است نیز در حال انجام است.

این بیانیه هم چنین افزوده است : عملیات بهسازی شامل حذف آسفالت های قدیمی ، و تعریض جاده ها ، هم چنین خاک‌ریزی و روکشی سه لایه آسفالت ، و بازسازی شانه های جاده به عرض دو متر مربع می باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا