اخبارجهانجهان اسلام

تصمیمات جدید شورای وزیران عراق درباره زیارت اربعین

رسانه‌های عراقی خبر دادند شورای وزیران عراق بخشی از جلسه دیروز خود را که به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر برگزار شد به آماده سازی‌ها جهت استقبال از زائرین اربعین حسینی اختصاص داد.

بر اساس مصوبات جدید شورای وزیران عراق، تمامی اتباع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جای برچسب روادید مهری در گذرنامه خود دریافت می‌کنند که مختص زیارت اربعین خواهد بود.

همچنین به تمامی نمایندگی‌های عراق در این کشورها اجازه داده شد تا به اتباع کشورهای مذکور روادید یکبار ورود انفرادی و گروهی با اقامت یک ماهه صادر کنند.

دولت عراق همچنین به وزارت دارایی و حمل نقل این کشور در کنار بقیه دستگاه‌های دولتی دستور داد، از دریافت هزینه حمل و نقل اتوبوس‌ها از دو گذرگاه صفوان و عرعر در مرز با عربستان اجتناب کرده و تدابیر قانونی مربوط به گمرک و اقامت را هم به سهل‌‌ترین شکل ممکن اجرا کنند.

همچنین مقرر شد با تمامی کالاها و مواد اهدا شده به مواکب اربعین و عتبات عالیات که مبادی مختلف مرزی وارد عراق می‌شوند نیز در چارچوب مندرجات یادداشت تفاهم امضا شده بین عراق و ایران تعامل شود.

بر اساس دستور العمل هیئت وزیران عراق، نهادهای ذیربط مکلف شدند با افزایش تعداد نیروهای خود در مبادی مرزی فعالیت آن را 24 ساعته کرده و این فعالیت تا پایان ماه صفر ادامه پیدا کند.
لازم به ذکر است مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی چند روز قبل نیز، طی سخنرانی شام غریبان ۱۴۴۵ قمری در جمع عزاداران حسینی، توصیه های خود را به دولت عراق و کشورهای اسلامی و تجار شیعه جهت تسهیل در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام تکرار فرمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا