اخبارافغانستانجهان

نگرانی‌ها از وضعیت کودکان شیرخوار در افغانستان

نهادهای بین‌المللی حمایت از کودکان در مورد سلامت کودکان شیرخوار در افغانستان ابراز نگرانی عمیق کرده اند.

انجمن فرانسوی موسوم به کمک های اولیه فوری در گزارش تازه خود گفته که بیش از نیمی از کودکان نوزاد در افغانستان از امتیازات که کودکان شیرخوار باید داشته باشند، محروم اند. در این گزارش آمده که مادران در افغانستان بنابر دلایل مختلف از جمله جنگ، فقر و رسوم ناپسند نمی توانند شیردهی را ادامه دهند.

همزمان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در افغانستان به مناسبت «هفته جهانی تغذیه با شیر مادر» می‌گوید که دستکم ۳۷ درصد نوزادان در افغانستان با شیر مادر تغذیه نمی‌شوند.

مسوول ارتباطات یونیسف روز سه‌شنبه، ۱۰مرداد، با نشر یک پیام تصویری گفته است که بربنیاد اصول اولیه، نوزادان باید در شش ماه اول زندگی‌شان تنها با شیر مادر تغذیه شوند و سپس غذاهای دیگر در کنار شیر مادر تا دو سال برای ‌شان داده شود.

او افزوده است در افغانستان تنها ۶۳ درصد از نوزادان در شش ماه اول با شیر مادر تغذیه می‌شوند. این نهاد ، همچنان بر ادامه کار مشاوران و کارمندان زن در بخش تغذیه در افغانستان تاکید کرده است.

این در حالی است که با تسلط گروه طالبان در افغانستان و افزایش فقر در این کشور، نهادهای مددرسان همواره از وضعیت بد کودکان و خانواده‌ها ابراز نگرانی کرده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا