اخبارجهانجهان اسلامعراق

با اتمام عزاداری ها ، نظافت و شستشوی حرم ها و اطراف آن و برداشتن موکت ها انجام شد

پیش از آغاز ماه محرم ، دست اندرکاران حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس ، با بهره گیری از تمامی امکانات خود ، برای رفع کاستی ها و مشکلات فراروی زائران و عزاداران در این ماه سوگواری، به ویژه برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های ویژه شب و روز عاشورا هم چنین سوگواره خون و شمشیر و نیز برنامه های دسته های عزادارای طویریج و بنی اسد فعالیت های گسترده ای را آغاز کردند.

به همین منظور دیوارهای سرتاسر حرم های مطهر با نایلون های پلاستیکی پوشانیده شد.

هم چنین ادارات فنی مربوطه نیز به صورت شبانه روزی عملیات شن ریزی و تسطیح راه های منتهی به حرم های مطهر ، و محل رفت و آمد زائران از جمله مواکب مختلف و دسته های عزاداری طویریج بنی اسد به ویژه در اطراف درب های ورودی را انجام دادند.

در ادامه فعالیت های مذکور ، علاوه بر پوشاندن سر تاسر حرم های مطهر و بین الحرمین با موکت قرمز ، قسمت زیرین موکت ها ، فرش های شفاف نایلونی نیز قرار داده شد که مقدار آن ها بالغ بر بیش از ۱۴۰۰۰ متر مربع تخمین زده شده است.

هم اکنون با اتمام مراسم ها ، نوبت پاکسازی و تنظیف حرم های مطهر فرا رسیده و دست اندرکاران حرم های مطهر در راستای خدمت رسانی هر چه مطلوب تر به زائران حسینی ، اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده اند.

در همین راستا شن ها و خاک هایی که در ورودی های حرمين برای عزای قمه زنی و دسته های عزاداری طویریج و بنی اسد ریخته شده بود ، جمع آوری ، و نظافت و شستشوی حرم و اطراف حرم و برداشتن موکت ها و نایلون های زیرین آن ها و هم چنین نایلون های دیوارهای حرم با سرعت هر چه تمام تر صورت پذیرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا