آمریکااخبارجهان

تاکید سازمان بهداشت جهانی بر مبارزه جدی با مصرف دخانیات

سازمان بهداشت جهانی ضمن تاکید بر اقدامات جدی علیه مصرف دخانیات در جهان، می‌گوید فقط چهار کشور برای مقابله با دخانیات تلاش کامل می‌کنند.

این سازمان در گزارش تازه ای گفته که برزیل، موریس، هلند و ترکیه تمام اقدامات لازم را در مبارزه با مصرف دخانیات و آفت مرگبار سیگار کشیدن اتخاذ کرده اند. در گزارش این نهاد گفته شده که هشت کشور از جمله ایران، ایرلند، اردن، ماداگاسکار، مکزیک، نیوزلند، ایتوپی و اسپانیا، فقط یک قدم با اتخاذ تمام تدابیر کنترل مصرف دخانیات در جوامع خود فاصله دارند.

سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته که به‌ کار‌گیری اقدامات لازم را برای کاهش مصرف دخانیات، از جمله اجرای ممنوعیت‌های تبلیغات، نصب هشدارهای بهداشت و سلامت روی پاکت‌های سیگار، افزایش مالیات دخانیات و ارائه کمک به افراد مایل به ترک سیگار، افزایش دهند.

گفته شده سیگار کماکان عامل اصلی مرگ ‌و میرهای پیشگیری ‌شدنی در جهان است و سالانه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌‌کشاند، و در این میان سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز به علت استنشاق دود دست ‌دوم و قرار گرفتن در معرض دود خارج‌ شده از ریه افراد سیگاری جان می‌دهند. بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در ۴۴ کشور جهان، از مراقبت و محافظت هیچ ‌یک از اقدامات ضد دخانیات تعریف ‌شده این سازمان برخوردار نیستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا