اخبارایرانجهانعراق

دیدار وزیر کشور عراق با همتای ایرانی خود در راستای تدارک زیارت اربعین و تامین امنیت مرزهای مشترک

روز دوشنبه ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳ ، نهم مرداد ۱۴۰۲ عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با احمد وحیدی همتای ایرانی خود در گذرگاه مرزی منذریه ی خانقین در استان دیالی دیدار کردند.

در بیانیه وزارت کشور «عراق» که به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده ، آمده است: الشمری و وحیدی در گذرگاه مرزی منذریه خانقین در استان دیالی نشستی برای بحث در مورد تامین امنیت مرزهای عراق و ایران و تمهیدات لازم برای باز کردن این گذرگاه به روی زائران ایرانی برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار ، سفیر ایران در بغداد، استاندار کرمانشاه، فرمانده نیروهای مرزبانی و تعدادی از مقامات امنیتی حضور داشتند.

وزیر کشور ایران پیش از این از شناسایی ۷ گذرگاه مرزی با کشور عراق برای پذیرایی از زائران زیارت اربعین در سال جاری خبر داده بود.

وی هم چنین اعلام کرد توافقی میان بغداد و تهران برای صدور گذرنامه های ویژه اربعین صورت گرفته است.

زیارت اربعین سال جاری ، مصادف با ۲۰ صفر سال ۱۴۴۵ هجری قمری و برابر با ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ هجری شمسی و مطابق با ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی با حضور میلیون ها زائر از عراق و عاشقان اباعبدالله الحسین از سراسر دنیا برگزار خواهدشد.

لازم به ذکر است که آیت الله العظمی شیرازی چند شب پیش در اجتماع عزاداران حسینی به مناسبت شام غریبان به دولت عراق و تمامی دولت های اسلامی توصیه کردند که گذرنامه ، ویزا ، و تمامی هزینه های مربوط به زیارت امام حسین علیه السلام به ویژه در ایام اربعین باید مجانی شود.

ایشان هم چنین به حکومت ها ، تجار بزرگ برای ساخت هتل ، حمل و نقل و ارائه سایر خدمات به زائران اربعین و حتی تلاش برای رایگان شدن آن ها توصیه ، و فرمودند شایسته نیست زائر اباعبدالله در شرایط نامناسب در گرما و سرما و بدون جا و مکان و امکانات بماند و اگر چنین شد ، این عیب متوجه مسلمانان و دولت های اسلامی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا