اخباراروپاجهان

برگزاری مراسم با شکوه عاشورای حسینی در لندن

سال جاری پایتخت انگلستان شاهد بزرگداشت روز جهانی امام حسین علیه السلام در دهم محرم بود که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره واقعه عظیم عاشورا صورت پذیرفت.

در این راهپیمایی علاوه بر تعظیم شعائر عاشورا ، راهپیمایان با قرار دادن قرآن کریم بر روی سر ، نسبت به هتک حرمت به این کتاب مقدس آسمانی اعتراض خود را ابراز و از مقام های بین‌المللی خواستند که قوانینی را وضع کنند که هتک حرمت  قرآن ، جرم‌انگاری شود.

 این راهپیمایی ساعت ۱۲ ظهر از منطقه (ماربل ارچ) آغاز و همه شرکت کنندگان در راهپیمایی قرآن‌ کریم را در طول راهپیمایی بر سر خود قرار داده ، و با این حرکت نمادین پیام خویش را به دنیا در نکوهش و تقبیح این گونه اقدام های هتاکانه به منظور توقفِ هر گونه رفتارهای تجاوزگرانه به این کتاب آسمانی مسلمانان رساندند.

این راهپیمایی شاهد حضور اقشار مختلفِ مردم مسلمان و شیعه از سر تا سر دنیا شامل طیف های گوناگون و فرهنگ های مختلف بود.

در سال جاری ، طول پرچمی که برای گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در این مراسم برافراشته شد به ۱۲۰ متر می رسید.

هم چنین آستان مقدس حرم مطهر امام حسین علیه السلام ۲۰۰۰۰ تصویر قرآن کریم را به منظور حمل در راهپیمایی یاد شده در لندن، پایتخت بریتانیا اهدا نموده بود.

لازم به ذکر است که روز پنجشنبه گذشته هیات حسینی در لندن پایتخت انگلیس خواستار اعلام روز دهم محرم به عنوان یک مناسبت ملی شد و آن را روز جهانی امام حسین علیه السلام در انگلستان و همه کشورهای جهان نامید.

این هیات در بیانیه‌ای که خبرگزاری اخبار شیعه نسخه‌ای از آن را دریافت کرد، طی فراخوانی از همه مسلمانان در بریتانیا و همه کشورهای جهان، و تمامی مراکز، نهادها و مدارس اسلامی برای شرکت در راهپیمایی های روز عاشورا ، که روز جهانی حسین علیه‌السلام نام نهاده ، دعوت به عمل آورده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا