اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی : دنیا را به هر وسیله ممکن از جمله ساختن فیلم با امام حسین و اهل بیت علیهم السلام آشنا کنیم

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی همچون سنوات گذشته در بیت آیت الله العظمی شیرازی برگزار گردید.

این اجتماع ‌روز جمعه ششم مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد و توسط رسانه ‌های مستقل شیعی از جمله شبکات ششگانه مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام به صورت زنده پوشش داده شد.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین هم چون سال های پیش به ایراد سخن پرداخته و ضمن اشاره به گوشه ای از فضائل و خصائص سیدالشهداء ، رهنمودهایی به شیعیان جهان و مسئولان کشورهای اسلامی ارائه فرمودند.

آیت الله العظمی شیرازی با اشاره به دسته‌ای از افراد که در طول زندگی روشی متفاوت با اهل بیت برگزیده اند اما در پایان عمر عاقبت بخیر می شوند حر بن یزید ریاحی را به عنوان مصداق بارز این دسته از افراد ذکر فرمودند و تاکید کردند اگر حضرت سیدالشهدا توبه حر را نپذیرفته بودند او در ردیف ابن زیاد و ابن سعد و سایرین بود.

ایشان در ادامه فرمودند اگر در همان ابتدای ورود لشکریان امام حسین به کربلا و ممانعت حر ، جنگی رخ می داد احتمالا تعدادی از لشکریان دو طرف کشته می شدند لذا حر خود هم هنگام توبه اظهار می دارد که خدایا من دل اولیای تو را لرزاندم.

آیت الله العظمی شیرازی با تاکید بر بهشتی بودن حر و پذیرش توبه و عاقبت بخیری او ، به اثر وضعی برخی از رفتارهای او با امام حسین اشاره فرمودند و در ادامه از همه مومنان به ویژه جوانان خواستند تا برخورد بی نظیر و بزرگوارانه امام حسین با حر را به دنیا معرفی و حتی فیلم هایی به صورت تفصیلی از آن ساخته شود.

ایشان در ادامه فرمودند امام حسین به همه اصحاب خود به جز حضرت عباس اجازه میدان دادند ، و گرنه در ابتدای ورود لشکریان حر که تعداد آن ها به هزار نفر می رسید فقط وجود حضرت عباس علیه السلام برای شکست دادن همه سپاهیان دشمن کفایت می کرد.

آیت الله العظمی شیرازی امتحان را مهم ترین امر از سوی خدای متعال برای بشر ذکر نموده و در ادامه به چگونگی طی مسیر کاروان و پیوستن اصحاب امام حسین از مکه تا کربلا اشاره نموده و نحوه برخورد امام حسین با لشکریان حر و سیراب نمودن آنان و اسب هایشان را از موارد بی نظیر تاریخ برشمردند که بایستی دنیا نسبت به آن آگاهی یاید.

ایشان در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند اگر مردم محاسن کلام ما را بشناسند به ما خواهند گروید ، و با ذکر این سخن پیامبر اکرم که حسین منی و انا من حسین ، گسترش اسلام و نماز و روزه و تمامی موارد مربوط به آن را از برکت وجود امام حسین و اقامه عزای او ذکر کردند.

آیت الله العظمی شیرازی به دولت عراق و تمامی دولت های اسلامی توصیه کردند که گذرنامه ، و تمامی هزینه های مربوط به زیارت امام حسین علیه السلام به ویژه در ایام اربعین باید مجانی شود.

ایشان هم چنین به حکومت ها ، تجار بزرگ برای ساخت هتل ، حمل و نقل و ارائه سایر خدمات به زائران اربعین و حتی تلاش برای رایگان شدن آن ها توصیه کرده ، و فرمودند شایسته نیست زائر اباعبدالله در شرایط نامناسب در گرما و سرما و بدون جا و مکان و امکانات بماند و اگر چنین شد ، این عیب متوجه مسلمانان و دولت های اسلامی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا