اخبارافغانستانجهان

بحران‌های بشری در افغانستان؛ 1200 خانواده بر اثر سیلاب‎‌ها آواره شدند

کمیته بین المللی نجات نسبت به خطر جاری شدن سیل در افغانستان هشدار داده و می‌گوید که در حال تسریع کمک ‌رسانی به سیل ‌زدگان اخیر در این کشور است.

این نهاد امدادرسانی گفته است که تنها در استان‌های کابل، میدان وردک و لوگر، حدود ۱۲۰۰ خانواده در نتیجه سیل‌های روزهای اخیر آواره شده اند. وزارت مبارزه با حوادث طبیعی تحت تسلط گروه طالبان گفته است که در این رویدادها در یک هفته گذشته نزدیک به ۵۰ نفر در ۱۴ استان افغانستان جان باخته ‌اند.

همزمان با این؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در افغانستان، اعلام کرده که در پی خشک‌ سالی، سیل و ناامنی در افغانستان، شمار افراد نیازمند در این کشور به ۲۹.۲ میلیون تن رسیده است. یونیسف در بیانیه‌ای هشدار داده است که بحران اقتصادی در سال ۲۰۲۳ ادامه دارد و ۶۴ درصد از خانواده‌ها در افغانستان‌ قادر به تامین نیازهای اولیه‌ شان نیستند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در افغانستان افزوده است تعداد افرادی که به خدمات حفاظتی نیاز دارند از ۲۰.۳ میلیون به ۲۲.۱ میلیون تن افزایش یافته است. براساس اطلاعات اداره یونیسف، حدود ۸.۷ میلیون کودک افغانستانی هم در بخش آموزش نیاز به حمایت دارند. این در حالی است که پیش از این نیز سازمان‌های بین‌المللی از افزایش بحران بشری در افغانستان تحت تسلط طالبان هشدار داده بوده‌ اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا