اخبارجهانجهان اسلام

بين الحرمين نیز با موكت هاى قرمز مفروش شد

به منظور انجام هر چه با شکوه تر مراسم دیرینه قمه زنی و عزاداری طویریج محدوده بین الحرمین با موکت قرمز پوشانده شد.

پس از مفروش شدن حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما ، بامداد پنجشنبه هشتم محرم ، پوشاندن محوطه بين الحرمين با موکت های قرمز رنگ نیز به اتمام رسید.

مفروش شدن محوطه بین الحرمین با موکت های قرمز رنگ به منظور انجام تمهیدات لازم جهت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم عاشورای امام حسین علیه السلام و استقبال از زائران و دسته جات عزاداری صورت می گیرد.

مهمترین دسته جات عزاداری عاشورا ، مراسم قمه زنی و دسته طویریج است که بین الحرمین و حرم های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت اباالفضل العباس سلام الله علیهما همه ساله شاهد حضور و برگزاری مراسم با شکوه آن ها می باشد.

موکت هایی که به منظور پوشانیدن حرم های مطهر و بین الحرمین مورد استفاده قرار می گیرد سالانه بالغ بر بیش از ۱۴۰۰۰ متر مربع تخمین زده می شود.

علاوه بر پوشاندن سر تاسر حرم های مطهر و بین الحرمین با موکت قرمز ، در قسمت زیرین موکت ها ، فرش های شفاف نایلونی نیز قرار داده می شود.

تمامی این اقدام ها به منظور حصول اطمینان از عبور دسته‌های عزاداری در طول مسیر ، و جلوگیری از بی ثباتی و یا لغزش ، هنگام حرکت عزاداران به ویژه دسته عزاداری طویریج صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است که عملیات شن ریزی ورودی ها و پلاستیک کشیدن دیوار های حرم های مطهر نیز جهت اجرای هر چه بهتر مراسم قمه زنی نیز در حال اتمام است.

حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما اعلام کرده اند که تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسم روز دهم محرم ، و کلیه موارد مورد نیاز عزاداران حسینی به منظور ایجاد فضای لازم جهت احیای عاشورای حسینی را تامین نموده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا