اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

برپایی مجالس عزای سید الشهداء علیه السلام توسط دفاتر، مراکز و موسسه های وابسته به آیت الله العظمی شیرازی در سراسر جهان

دفاتر، مراکز و موسسه های وابسته به مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در شهرها و کشورهای مختلف جهان مانند سال های گذشته مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را با شکوه برگزاری می کنند.

وب سایت رسمی دفتر مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی شیرازی از برگزاری مجلس عزای امام حسین علیه السلام از شب اول ماه محرم الحرام ۱۴۴۵ هجری در بیت معظم له در شهر مقدس قم خبر داد.

به نوشته این وب سایت، این مراسم در دو نوبت صبح و عصر، به زبان های فارسی و عربی برگزار می گردد و صدها تن از شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و مقلدان مرجعیت در آن شرکت می کنند.

در این مراسم که آیت الله العظمی سید صادق شیرازی نیز حضور می یابند، ده ها تن از علما، فقها، فضلا، خطبا، طلاب علوم دینی و فعالان شیعه حضور می یابند.

در همین حال موسسه ائمه الهدی در کشور نیجریه، حسینیه آل یاسین در سیدنی استرالیا، حسینیه مهدیه در شهر آتن یونان، حسینیه بیت الحسین در شهر ملبورن استرالیا، هیات ابی ذر غفاری در لبنان، مرکز ام البنین در کشور ماداگاسکار، حسینیه متوسلین به حضرت فاطمه زهرا و حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهما در کشور سوئد، حوزه علمیه سید الشهداء در شهر مقدس کربلا، حسینیه قصر الزهرا در شهر مقدس کاظمین، حسینیه الزهرا در شهر سنابس عربستان، حسینیه حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله در کشور کویت، هیات یا لثارات الحسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا و مرکز اهل البیت علیهم السلام در ماداگاسکار از جمله برخی مراکز وابسته به دفتر آیت الله العظمی شیرازی در نقاط مختلف جهان هستند که در این ایام به تعظیم شعائر حسینی علیه السلام می پردازند.

ناگفته نماند، دیگر مراکزی در کشورهای کانادا، ایالات متحده آمریکا، سوریه، افغانستان، پاکستان، هند، بحرین، ایران، دانمارک، انگلیس و برخی دیگر کشورهای جهان هستند که آنها نیز مانند دیگر مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی با عمل به توصیه ها و رهنمودهای معظم له، در ایام ماه محرم الحرام به برپایی مراسم با شکوه عزارای امام حسین علیه السلام تلاش می کنند و اقدام می ورزند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا