اخبارافغانستانجهان

ضرب و شتم و بازداشت عزاداران حسینی از سوی طالبان

گروه طالبان عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام را در شهر کابل و استان غزنی افغانستان مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند که افراد طالبان با هجوم به دسته‌های سینه ‌زنی آنها را با اسلحه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، وسایل آنها را بهم می‌ریزند و مردم را با خشونت متفرق می‌کنند. گفته شده این خشونت ها در منطقه چنداول و چند منطقه دیگر شهر کابل رخ داده است.  شورای علمای شیعه افغانستان هم در بیانیه خود نوشته که طالبان با رفتار خشونت ‌آمیز عزاداران محرم را ضرب و شتم کرده است.

همزمان؛  منابع محلی در استان غزنی هم می‌گویند که جنگجویان طالبان با هجوم بر یک محل تجمع عزاداران عاشورا در این استان، شماری از عزاداران را پس از ضرب و شتم با خود برده ‌اند.

منابع گفتند که عصر‌ روز سه شنبه، 3 مرداد، گروه طالبان در منطقه نوآباد و قلعه ‌امیرخان از مربوطات حوزه پنجم و ششم شهر غزنی، با هجوم بر یک تجمع عزاداران حسینی، چندین تن را به ‌شدت ضرب و شتم کرده و دستکم ۱۰ تن را بازداشت کرده ‌اند. به گفته منابع، این افراد به ‌دلیل حمل پرچم مخصوص عاشورا مورد ضرب‌ و شتم قرار گرفته ‌اند. براساس گزارش‌ها، طالبان در مناطق هزاره ‌نشین این استان، جنگجویان بیشتر فرستاده ‌اند و حتی گوشی‌های همراه جوانان هزاره را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا