اخبارافغانستانجهان

نگرانی فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران از ادامه بازداشت خبرنگاران در افغانستان

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ادامه بازداشت‌های خودسرانه خبرنگاران توسط طالبان را محکوم کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌ نگاران روز سه‌شنبه، ۳ مرداد، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که پس از دو سال تسلط گروه طالبان در افغانستان، خبرنگاران در معرض خشونت و بازداشت خودسرانه جنگ‌جویان این گروه قرار گرفته‌ اند.

به گفته این نهاد، ناامنی و نگرانی در افغانستان تحت سلطه طالبان باعث افزایش روزافزون مهاجرت روزنامه ‌نگاران افغانستان شده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه ‌نگاران از طالبان خواسته است تا همه خبرنگاران در بند را آزاد کنند و به ارعاب رسانه‌های افغانستان پایان دهند.

طبق خبرنامه فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، گروه طالبان «محیط خطرناک» را برای خبرنگاران ایجاد کرده ‌و نیز  محدودیت‌های زیادی را علیه کار رسانه‌ای اعمال کرده است. به گفته این نهاد، طالبان همواره دست به بازداشت، ضرب و شتم و شکنجه خبرنگاران در نقاط مختلف کشور زده ‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران در حالی از وضعیت بد خبرنگاران افغانستان نگرانی می‌کند که با تسلط گروه طالبان در افغانستان طی دو سال اخیر، صدها خبرنگار بدلایل امنیتی مجبور به ترک کشور شده و ده‌ها رسانه صوتی، تصویری و چاپی مسدود شده اند. پیش از این هم چندین نهاد بین‌المللی حامی خبرنگاران، از وضعیت آزادی بیان و کارمندان رسانه ای در افغانستان تحت سلطه گروه طالبان ابراز نگرانی کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا