اخبارجهانجهان اسلامسوریه

برپایی سوگواری سرور و سالار شهیدان توسط سوری ها و زائران حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها

زائران حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها ، با برپایی دسته جات و مراسم عزاداری ، ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام حسین و یاران باوفایش علیهم السلام در کربلا ، با حضور در حرم آن حضرت ، به مقام شامخ آن پیام آور بزرگ گربلا ادای احترام می نمایند.

تولیت حرم مطهر حضرت زینب در بیانیه ای که خبرگزاری اخبار شیعه آن را پیگیری نموده ، اعلام کرد: هر شب در محوطه پارکینگ جنوبی داخل حرم مطهر حضرت زینب ، مجالس عزای حسینی برگزار و انبوهی از مردم مومن ، از داخل و خارج سوریه برای بزرگداشت این مصیبت بزرگ در آن شرکت می کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است : علاوه بر ارائه خدمات لازم به زائران حرم مطهر ، به منظور اجرای هر چه بهتر مراسم عزاداری و اندوه حزن ، در ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، برنامه های ویژه ای نیز توسط تولیت حرم مطهر تدارک دیده است.

گفتنی است به منظور گرامیداشت یاد و خاطره فداکاری های شرافتمندانه امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش ، حرم مطهر زینب سلام الله علیها در دهه اول ماه محرم الحرام شاهد افراشته شدن پرچم های سیاه تسلیت و نیز پخش بنرهای عزا بر در و دیوارهای حرم می باشد.

گفتنی است که مردم منطقه سیده زینب در دمشق پایتخت سوریه با اهتمام و مشارکت دفتر مرجعیت آیت الله العظمی شیرازی و حوزه زینبیه در منطقه سیده زینب ، در ایام ماه محرم ، تمام تلاش خود را به منظور احیای شعائر حسینی به کار بسته و امکانات لازم برای انجام هر چه بهتر عزای حسینی را در اختیار زائران حرم مطهر حضرت زینب و عزادران امام حسین سلام الله علیهما قرار داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا