اخبارجهانیمن

بیماری حصبه جان کودکان یمنی را می گیرد؛ ۲۵۹ کشته و ۲۶۰۰۰ عفونت در ۶ ماه

در گزارشی که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن منتشر کرد، از مرگ ۲۵۹ کودک یمنی و ابتلای حدود ۲۶۰۰۰ نفر به بیماری حصبه در سال جاری خبر داد.

این دفتر ، کمپین هایی که علیه تزریق واکسنِ این بیماری ، تبلیغات گمراه کننده ای انجام می دهند ، و نیز گروه هایی که مانع اطلاع رسانی و فعالیت کمپین های آگاهی بخش برای تزریق این واکسن می شوند ، را دو عامل اصلی افزایش تلفات انسانی در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن برشمرده است.

در گزارش سازمان ملل که توسط خبرگزاری اخبار شیعه پیگیری شد، تاکید شده که این عوامل بازدارنده میزان ابتلا به این بیماری را تا ۹۶ درصد افزایش داده است.

در ادامه این گزارش آمده که ارائه دو یا سه دوز واکسن حصبه می توانست از شدت وخامت اوضاع و تشدید این بیماری جلوگیری کند ، زیرا ۸۸ درصد کودکان مبتلا به حصبه هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکرده‌اند.

کارشناسان بهداشت بر این عقیده اند که با استفاده از واکسن ، از حصبه ، فلج اطفال و سایر بیماری‌های در حال گسترش در یمن که بدترین بحران انسانی در جهان را تجربه می‌کند، می توان جلوگیری کرد.

در این گزارش همچنین آمده است که میزان بالای سوء تغذیه شرایط گسترش بیشتر حصبه و عفونت های شدیدتر را بیشتر کرده و باعث افزایش مرگ و میر در میان کودکان گردیده است.

سازمان ملل متحد هم چنین اعلام کرد که قرار است کمپین واکسیناسیون علیه شیوع حصبه در سه ماهه سوم سال جاری ، با مشارکت مقام های حوثی ، واکسیناسیون تمام استان های تحت کنترل را ذیل پوشش خود قرار دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا